Negocjacje

Szkolenie

Efektywne Techniki Negocjacji

Jak sprawnie osiągać cele poprzez negocjacje?


  • Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o korzyściach, które możesz osiągnąć. To nic nie kosztuje i do niczego Cię nie zobowiązuje.

Cele szkolenia:

  • Rozwój kompetencji negocjacyjnych uczestników szkolenia zgodnie z modelem P-Z-U (Postawa, Zachowania, Umiejętności)
  • Doskonalenie praktycznych umiejętności z zakresu strategii, procesu i technik negocjacji
  • Rozwój umiejętności sprawnego prowadzenia negocjacji, które przynoszą wymierne rezultaty biznesowe i rozwijają dobre relacje
  • Utrwalenie poznanych rozwiązań przy pomocy wielu praktycznych ćwiczeń

Korzyści dla uczestników szkolenia:

  • Podniesienie poziomu zdrowej, negocjacyjnej pewności siebie, ułatwiającej podejmowanie i sprawne prowadzenie negocjacji
  • Przyswojenie wiedzy, narzędzi i umiejętności potrzebnych do lepszego rozumienia i prowadzenia negocjacji
  • Umiejętność sprawnego wykorzystania technik (i kontr-technik) negocjacji oraz zarządzania ustępstwami dla osiągnięcia wyznaczonych celów i korzyści
  • Umiejętność dostosowania procesu i narzędzi negocjacji do kontrahenta i kontekstu, w którym się odbywają (np. negocjacje sprzedażowe i negocjacje zakupowe)
  • Umiejętność zarządzania sobą oraz partnerem negocjacji na różnych poziomach: merytorycznym, komunikacyjnym, relacyjnym i emocjonalnym
  • Możliwość natychmiastowego zastosowania przyswojonych technik i narzędzi negocjacyjnych w pracy
  • Podniesienie własnego potencjału osiągania celów i korzyści poprzez negocjacje

Metodologia szkolenia:

„Efektywne techniki negocjacji – jak sprawnie osiągać cele poprzez negocjacje?” to interaktywny warsztat rozwijający kompetencje negocjacyjne.

To praktyczny warsztat, który:

  • buduje zaangażowanie i motywację uczestników do aktywnego udziału w samym szkoleniu, jak również do proaktywnego stosowania poznanych rozwiązań – uczestnicy mówią: „chcę
  • w praktyczny sposób przekazuje narzędzia związane z prowadzeniem efektywnych i skutecznych negocjacji – uczestnicy mówią: „potrafię
  • przekłada poznane narzędzia na codzienną pracę uczestników, co prowadzi do wzrostu ich efektywności i skuteczności negocjacyjnej – uczestnicy mówią: „robię

Kwestie związane z negocjacjami są przedstawione w kontekście codziennych zachowań uczestników, kiedy często nie zdają sobie sprawy, że negocjują.

Następnie, zostają one przełożone na kontekst zawodowy uczestników – biorąc pod uwagę specyfikę negocjacji, które prowadzą na co dzień.

Metody aktywnego uczenia stosowane w trakcie szkolenia:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe, które bezpośrednio przekładają przyswajane rozwiązania na sytuacje negocjacyjne charakterystyczne dla uczestników szkolenia
  • Symulacje realnych sytuacji negocjacyjnych, w których uczestnicy będą w stanie przećwiczyć stosowanie przyswajanych narzędzi
  • Praca z kamerą i telefonem
  • Analiza i informacja zwrotna
  • Dyskusje moderowane
  • Analizy przypadków
  • Przykłady dobrych praktyk
  • Praca nad całościową sytuacją negocjacyjną (ćwiczenie przygotowane specjalnie na szkolenie), gdzie uczestnicy będą w stanie przećwiczyć poznane narzędzia w całościowym kontekście negocjacji. Ćwiczenie zostanie przygotowane tak, aby w jak największym stopniu odzwierciedlać specyfikę negocjacji prowadzonych na co dzień przez uczestników szkolenia.

  • Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o korzyściach, które możesz osiągnąć. To nic nie kosztuje i do niczego Cię nie zobowiązuje.

Program szkolenia:

Szczegółowy program zostanie doprecyzowany na podstawie wcześniejszego kontaktu z uczestnikami i będzie dopasowany do specyfiki ich pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności ćwiczeń, które będą odpowiadać negocjacjom prowadzonym przez uczestników szkolenia.

1. Nastawienie, zachowania i umiejętności skutecznego negocjatora

  • Cztery klucze do zagadki efektywnych i skutecznych negocjacji
  • Nastawienie, przekonanie i zdrowa pewność siebie – wewnętrzna gra psychologiczna negocjatora
  • Pięć cech skutecznego negocjatora
  • Sposoby kreowania wewnętrznej energii, motywacji i negocjacyjnej pewności siebie

2. Negocjacje relacyjne, oparte na wzajemnym szacunku partnerów

  • Zrozumienie i stosowanie kluczowych aspektów psychologii negocjacji
  • Sprawdzone metody profilowania partnera negocjacji
  • Harwardzki model negocjacyjny (wygrana-wygrana) – nastawienie na wzajemny szacunek, zachowanie uczciwości i długofalowe obustronne korzyści (biznesowe i relacyjne)
  • Nowe spojrzenie na proces negocjacji
  • Kluczowe pojęcia i narzędzia negocjacyjne: potrzeby, interesy, lista zakupowa, LIMit negocjacyjny, przewaga negocjacyjna, BATNA, WATNA, miejsce i czas negocjacji, negocjowanie z grupą, inne
  • Budowanie przewagi negocjacyjnej
  • Matematyka negocjacyjna: przygotowanie i wykorzystywanie liczb w negocjacjach
  • Specyfika negocjacji wewnętrznych (w ramach organizacji)
  • Perspektywa negocjacji sprzedażowych i negocjacji zakupowych
  • Specyfika negocjacji osobistych, online, mailowych i telefonicznych

3. Sondowanie, zrozumienie i kreowanie potrzeb partnera negocjacji

  • Metody odkrywania celów partnera negocjacji
  • Analiza zbieżności interesów i stanowisk obu stron negocjacji
  • Pojęcia potrzeby, interesów, wartości i korzyści oraz zarządzanie nimi w procesie negocjacji
  • Rozróżnienie pozycji negocjacyjnej (targowanie) i potrzeby partnera (negocjowanie)

4. Komunikacja werbalna w negocjacjach

  • Metody poszukiwania i stosowania wspólnego języka z partnerem negocjacji
  • Sztuka zadawania odpowiednich i kierunkowych pytań w negocjacjach – dla budowania relacji, zbierania informacji i wywierania wpływu
  • „Słowa klucze” i „czerwone flagi” w negocjacjach
  • Kluczowe słowa i zwroty w negocjacjach – co oznaczają, których używać, i których unikać
  • Język korzyści i język strat oraz związane z nimi negocjacyjne modele komunikacyjne

5. Komunikacja niewerbalna w negocjacjach

  • Autoprezentacja, budowanie wizerunku i wiarygodności w negocjacjach
  • Efektywna praca głosem w trakcie negocjacji
  • Wykorzystywanie siły ciszy w negocjacjach
  • Skuteczne stosowanie języka ciała jako narzędzia przekonywania w negocjacjach
  • Efektywne „czytanie” języka ciała partnera w negocjacjach
  • Wykorzystanie komunikacji niewerbalnej w różnych formach negocjacji: osobistych, online, mailowych i telefonicznych

6. Style, techniki i kontr-techniki negocjacji

  • Pięć modelowych stylów i strategii negocjacji (unikanie, rywalizacja, uleganie, kompromis, współpraca)
  • Elastyczny dobór odpowiedniego stylu negocjacji do określonej sytuacji
  • Najczęściej spotykane i najskuteczniejsze techniki oraz kontr-techniki negocjacji
  • Reguły i kontr-reguły wywierania wpływu i manipulacji w negocjacjach
  • Techniki prowadzenia partnera negocjacji do decyzji/deklaracji
  • Efektywne zarządzanie ustępstwami w trakcie negocjacji
  • Specyfika negocjacji cenowych

7. Zarządzanie impasem i konfliktem w negocjacjach

  • Przyczyny powstawania impasu i konfliktu w negocjacjach
  • Sposoby identyfikacji „niebezpiecznych” sygnałów w negocjacjach
  • Powstawanie i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych w negocjacjach (eskalacja i deeskalacja)
  • Proces i narzędzia przełamywania impasu i blokady w trakcie negocjacji
  • Asertywność w negocjacjach
  • Zarządzanie emocjami i stresem (własnymi oraz partnera negocjacji) w negocjacjach

8. Podstawowe błędy popełniane w negocjacjach

  • Brak jasności tego, co strony chcą osiągnąć
  • Mylna interpretacja tego, co jest najważniejsze (dla obu stron)
  • Zbytnie skupianie się na jednym elemencie negocjacji (np. cenie)
  • 10 grzechów głównych popełnianych w trakcie negocjacji

Czas trwania szkolenia: 2 dni

Program może zostać dostosowany do jednodniowego szkolenia.

Szkolenie może być przeprowadzone w formie stacjonarnej (na terenie całej Polski) lub online.

Szkolenie może zostać przygotowane i przeprowadzone także w języku angielskim.

Szukasz szkolenia otwartego? Sprawdź tutaj.


  • Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o korzyściach, które możesz osiągnąć. To nic nie kosztuje i do niczego Cię nie zobowiązuje.

Co mówią uczestnicy szkoleń?

Marcin jest nie tylko świetnym specjalistą, doskonale znającym się na procesach sprzedażowych – potrafi także zarażać swoją pasją podczas prowadzonych szkoleń. Kilkudniowe szkolenie, w którym miałem okazję uczestniczyć było kompletne pod każdym względem – omówienie technik sprzedażowych dopasowanych do branży, zastosowanie ich w praktyce, przyjrzenie się popełnianym błędom i ich korekta. Wszystko to poparte solidną podstawą merytoryczną – literaturą, badaniami naukowymi i doświadczeniami z rynku, przekazane w przystępny sposób w miłej i sympatycznej atmosferze. Jeśli poszukujecie nowego spojrzenia na waszą pracę z klientami lub chcecie obudzić drzemiący w waszym zespole potencjał, Marcin z pewnością wam w tym pomoże. Zdecydowanie polecam!

Panel szkoleniowy przygotowany przez Pana, do dziś jest tematem rozmów podczas spotkań handlowych .
Zapraszam z nowymi propozycjami i pomysłami na spotkania z naszym zespołem sprzedaży !

Marcin Rzucidlo to osoba która zaraża pozytywną energią; jednak to jego wiedza merytoryczna oraz doskonała praktyczna znajomość marketingu i etyka zawodowa spowodowały, że z przyjemnością i czystym sumieniem polecam Pana Marcina jako szkoleniowca i trenera umiejętności interpersonalnych.

Marcin jest osobą bardzo otwartą, umiejącą odnaleźć najważniejsze cechy osobowości, potrafi wskazać mocne i słabe strony oraz udziela trafnych rozwiązań. Jego cenne rady, przyczyniają się do szybszego rozwoju osób z którymi współpracuje.

Współpraca z Panem Marcinem Rzucidło nadal się rozwija i układa się wręcz idealnie, zarówno pod kątem merytorycznym jak również relacji biznesowych. To już praca nad następnymi warsztatami z Panem Marcinem Rzucidło i nowe pomysły, podpowiedzi, sugestie – tak po prostu się pracuje z Panem Marcinem – rzeczowo, profesjonalnie i w pozytywnej atmosferze. Życzyłbym wszystkim handlowcom, aby na swojej zawodowej drodze trafiali na takich profesjonalnych trenerów. Olbrzymie zaangażowanie merytoryczne jakie wykazuje pan Marcin Rzucidło, jak również indywidualne podejście w przygotowaniu się do realizowanych projektów czynią go jednym z najlepszych trenerów jakich spotkałem. Szczerze polecam!


  • Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o korzyściach, które możesz osiągnąć. To nic nie kosztuje i do niczego Cię nie zobowiązuje.

Sprawdź także:

Szkolenie: Skuteczne techniki sprzedaży – jak sprzedawać lepiej, szybciej i (za) więcej?

Szkolenie: Profesjonalna obsługa klienta – jak budować relacje, zadowolenie i lojalność klienta?

Dziękuję za udostępnienie