Sprzedaż

Szkolenie

Skuteczne Techniki Sprzedaży

Jak sprzedawać lepiej, szybciej i (za) więcej?


  • Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o korzyściach, które możesz osiągnąć. To nic nie kosztuje i do niczego Cię nie zobowiązuje.

Cele szkolenia:

  • Rozwój kompetencji sprzedażowych zgodnie z modelem P-Z-U (Postawa, Zachowania, Umiejętności)
  • Rozwijanie pozytywnego nastawienia do sprzedaży oraz do ciągłego doskonalenia umiejętności sprzedażowych
  • Przekazanie i przećwiczenie sprawdzonych rozwiązań związanych z pozyskiwaniem klientów, budowaniem relacji oraz prowadzeniem skutecznej sprzedaży

Korzyści dla uczestników szkolenia:

  • Podniesienie poziomu zdrowej, sprzedażowej pewności siebie, ułatwiającej podejmowanie i sprawne prowadzenie działań sprzedażowych
  • Świeże spojrzenie na proces i narzędzia kontaktu z klientem w sprzedaży
  • Umiejętność sprawnego wykorzystania technik i narzędzi pozyskiwania klienta, prowadzenia skutecznej sprzedaży oraz budowania długofalowej relacji z klientem
  • Umiejętność wykorzystania technik sprzedaży w różnych (trudnych) sytuacjach sprzedażowych
  • Podniesienie skuteczności realizacji jakościowych i ilościowych celów sprzedażowych

Metodologia szkolenia:

„Skuteczne techniki sprzedaży – jak sprzedawać lepiej, szybciej i (za) więcej?” to interaktywny warsztat, podczas którego uczestnicy w praktyczny sposób przyswoją rozwiązania pozyskiwania klientów, budowania relacji i prowadzenia skutecznej sprzedaży.

Skuteczne techniki sprzedaży …” to praktyczny warsztat, który:

  • buduje zaangażowanie i motywację uczestników do aktywnego udziału w samym szkoleniu, jak również do proaktywnego stosowania poznanych rozwiązań – uczestnicy mówią: „chcę
  • pomaga w praktyczny sposób przyswoić narzędzia związane z prowadzeniem efektywnej i skutecznej sprzedaży – uczestnicy mówią: „potrafię
  • przekłada poznane narzędzia na codzienną pracę uczestników, co prowadzi do wzrostu ich efektywności i skuteczności sprzedażowej – uczestnicy mówią: „robię

Treść szkolenia i ćwiczenia zostaną dopasowane do specyfiki pracy uczestników. Dotyczy to charakteru klienta (klient biznesowy – B2B / klient indywidualny – B2C), jak i charakteru branży, rynku, konkurencji, produktów i usług uczestników szkolenia.

Metody aktywnego uczenia stosowane podczas szkolenia:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Symulacje realnych sytuacji sprzedażowych
  • Praca z kamerą i telefonem
  • Analiza i informacja zwrotna
  • Dyskusje moderowane
  • Analizy przypadków
  • Przykłady dobrych praktyk

  • Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o korzyściach, które możesz osiągnąć. To nic nie kosztuje i do niczego Cię nie zobowiązuje.

Program szkolenia:

Szczegółowy program zostanie doprecyzowany na podstawie wcześniejszego kontaktu z uczestnikami szkolenia i będzie dopasowany do specyfiki ich pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności ćwiczeń, które będą odpowiadać branży, klientom, produktom i usługom uczestników szkolenia.

1. Postawa, motywacja, zachowania i umiejętności skutecznego doradcy-sprzedawcy 

  • Nastawienie, przekonanie i zdrowa pewność siebie – wewnętrzna gra psychologiczna doradcy-sprzedawcy
  • Pokonywanie bariery mentalnej w sprzedaży
  • Metody budowania i utrzymywania (auto)motywacji w sprzedaży
  • Planowanie, działanie i samodyscyplina w osiąganiu sukcesów sprzedażowych

2. Psychologia klienta w sprzedaży

  • Nowe spojrzenie na proces sprzedaży i kontakt z klientem
  • Sposoby budowania zainteresowania i zaangażowania klienta
  • Korzyść i strata jako główne czynniki motywujące klienta (i nie tylko) do działania
  • Mechanizmy podejmowania decyzji zakupowych przez klienta
  • Różnice między kupowaniem opartym na logice a kupowaniem kierowanym emocjami
  • Sprawdzone metody identyfikacji typów klientów
  • Sposoby budowania lojalności klienta względem firmy i sprzedawcy

3. Budowanie relacji z klientem

  • „Rapport” – dobra relacja biznesowa z klientem budująca zaufanie i chęć współpracy
  • Przełamywanie lodów a roztapianie lodów w kontakcie z klientem
  • Dostrojona autoprezentacja – świetne (pierwsze) wrażenie, budowanie wiarygodności i odróżnienie się od konkurencji
  • Znaczenie i stosowanie efektywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej w różnych formach kontaktu z klientem: osobistym, online, mailowym i telefonicznym
  • Techniki pierwszego, “zimnego” kontaktu z potencjalnym klientem
  • Strategie docierania do osób decyzyjnych po stronie klienta

4. Rozpoznawanie i budowanie potrzeb oraz oczekiwań klienta

  • Nastawienie na klienta w komunikacji sprzedażowej
  • Metody i narzędzia aktywnego słuchania
  • Sztuka zadawania odpowiednich i kierunkowych pytań sprzedażowych – dla budowania relacji, zbierania informacji i wywierania wpływu
  • Dziesięć najważniejszych pytań w sprzedaży
  • „Słowa klucze” w komunikacji sprzedażowej
  • Efektywne zarządzanie oczekiwaniami klienta
  • Sposoby skutecznego budowania motywacji zakupowej klienta

5. Prezentowanie oferty/propozycji sprzedażowej

  • Informacje niezbędne do przygotowania przekonującej oferty/propozycji dla klienta
  • Techniki łączenia potrzeb klienta z właściwościami produktu/usługi i oferowanymi korzyściami
  • Wykorzystanie sprawdzonych i skutecznych modeli prezentacji produktów i usług
  • Przekonujące używanie języka korzyści i języka strat w komunikacji z klientem
  • Zastosowanie praktycznych rozwiązań w różnych (dostosowanych do uczestników szkolenia) sytuacjach sprzedażowych (np. “zimne” telefony, pozyskiwanie klientów, telemarketing, cross-selling, upselling, sprzedaż B2C, sprzedaż B2B, sprzedaż doradcza, inne)

6. Odpowiadanie na zastrzeżenia klienta  

  • Asertywność w kontakcie z klientem
  • Obrona ceny poprzez budowanie i argumentowanie wartości oferty 
  • Odnoszenie się do porównań z konkurencją
  • Praktyczny schemat odnoszenia się do zastrzeżeń klienta w celu zwiększenia sprzedaży
  • Wypracowanie praktycznych rozwiązań dla zastrzeżeń klienckich pojawiających się w pracy uczestników szkolenia

7. Negocjacje w sprzedaży

  • Zrozumienie i efektywne prowadzenie procesu negocjacji
  • Przydatne pojęcia i narzędzia negocjacji w sprzedaży: przewaga negocjacyjna, wzajemne korzyści (win-win), potrzeby, interesy, lista zakupowa, LIMit negocjacyjny, BATNA, WATNA i inne
  • Pięć modelowych stylów i strategii negocjacji: unikanie, rywalizacja, uleganie, kompromis, współpraca
  • Najczęściej spotykane i najskuteczniejsze techniki negocjacyjne: łączenie elementów, wysoka/niska piłka, kotwiczenie, ukierunkowany wybór, defragmentacja, podział różnicy, zmiana negocjatora, skubanie, obiektywne kryteria oceny, wyższa instancja i wiele innych
  • Efektywne zasady zarządzania ustępstwami w negocjacjach
  • Sprawne prowadzenie negocjacji cenowych

8. Techniki wywierania wpływu i zamykanie/finalizowanie sprzedaży 

  • Przełamywanie strachu przed odmową klienta
  • Sposoby rozpoznawania gotowości klienta do zakupu
  • Wykorzystanie odpowienich pytań do prowadzenia klienta do decyzji zakupowej
  • Skuteczne techniki wywierania wpływu na klienta: sympatia, autorytet, wzajemność, konsekwencja, konsensus społeczny, ograniczona dostępność, kontrast, dysonans, automatyzm reakcji, powtarzanie, oczekiwany rezultat i wiele innych
  • 24 techniki zamykania/finalizacji sprzedaży: próbne zamykanie, wykorzystanie zastrzeżenia, odwrócenie, podsumowanie, mała decyzja, ukierunkowany wybór, szczeniak, zielony guzik, ograniczona dostępność, historia i wiele innych – kiedy je stosować i kiedy unikać

Czas trwania szkolenia: 2 dni

Program może zostać dostosowany do jednodniowego szkolenia.

Szkolenie może być przeprowadzone w formie stacjonarnej (na terenie całej Polski) lub online.

Szkolenie może zostać przygotowane i przeprowadzone także w języku angielskim.

Szukasz szkolenia otwartego? Sprawdź tutaj.


  • Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o korzyściach, które możesz osiągnąć. To nic nie kosztuje i do niczego Cię nie zobowiązuje.

Co mówią uczestnicy szkoleń?

Marcin jest nie tylko świetnym specjalistą, doskonale znającym się na procesach sprzedażowych – potrafi także zarażać swoją pasją podczas prowadzonych szkoleń. Kilkudniowe szkolenie, w którym miałem okazję uczestniczyć było kompletne pod każdym względem – omówienie technik sprzedażowych dopasowanych do branży, zastosowanie ich w praktyce, przyjrzenie się popełnianym błędom i ich korekta. Wszystko to poparte solidną podstawą merytoryczną – literaturą, badaniami naukowymi i doświadczeniami z rynku, przekazane w przystępny sposób w miłej i sympatycznej atmosferze. Jeśli poszukujecie nowego spojrzenia na waszą pracę z klientami lub chcecie obudzić drzemiący w waszym zespole potencjał, Marcin z pewnością wam w tym pomoże. Zdecydowanie polecam!

Panel szkoleniowy przygotowany przez Pana, do dziś jest tematem rozmów podczas spotkań handlowych .
Zapraszam z nowymi propozycjami i pomysłami na spotkania z naszym zespołem sprzedaży !

Marcin Rzucidlo to osoba która zaraża pozytywną energią; jednak to jego wiedza merytoryczna oraz doskonała praktyczna znajomość marketingu i etyka zawodowa spowodowały, że z przyjemnością i czystym sumieniem polecam Pana Marcina jako szkoleniowca i trenera umiejętności interpersonalnych.

Marcin jest osobą bardzo otwartą, umiejącą odnaleźć najważniejsze cechy osobowości, potrafi wskazać mocne i słabe strony oraz udziela trafnych rozwiązań. Jego cenne rady, przyczyniają się do szybszego rozwoju osób z którymi współpracuje.

Współpraca z Panem Marcinem Rzucidło nadal się rozwija i układa się wręcz idealnie, zarówno pod kątem merytorycznym jak również relacji biznesowych. To już praca nad następnymi warsztatami z Panem Marcinem Rzucidło i nowe pomysły, podpowiedzi, sugestie – tak po prostu się pracuje z Panem Marcinem – rzeczowo, profesjonalnie i w pozytywnej atmosferze. Życzyłbym wszystkim handlowcom, aby na swojej zawodowej drodze trafiali na takich profesjonalnych trenerów. Olbrzymie zaangażowanie merytoryczne jakie wykazuje pan Marcin Rzucidło, jak również indywidualne podejście w przygotowaniu się do realizowanych projektów czynią go jednym z najlepszych trenerów jakich spotkałem. Szczerze polecam!


  • Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o korzyściach, które możesz osiągnąć. To nic nie kosztuje i do niczego Cię nie zobowiązuje.

Sprawdź także:

Szkolenie: Efektywne techniki negocjacji – jak sprawnie osiągać cele poprzez negocjacje?

Szkolenie: Profesjonalna obsługa klienta – jak budować relacje, zadowolenie i lojalność klienta?

Dziękuję za udostępnienie