Szkolenie
Skuteczne Techniki Sprzedaży
Jak sprzedawać lepiej, szybciej i (za) więcej?
- Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o korzyściach, które możesz osiągnąć. To nic nie kosztuje i do niczego Cię nie zobowiązuje.
Cele szkolenia:
- Rozwój kompetencji sprzedażowych zgodnie z modelem P-Z-U (Postawa, Zachowania, Umiejętności)
- Rozwijanie pozytywnego nastawienia do sprzedaży oraz do ciągłego doskonalenia umiejętności sprzedażowych
- Przekazanie i przećwiczenie sprawdzonych rozwiązań związanych z pozyskiwaniem klientów, budowaniem relacji oraz prowadzeniem skutecznej sprzedaży
Korzyści dla uczestników szkolenia:
- Podniesienie poziomu zdrowej, sprzedażowej pewności siebie, ułatwiającej podejmowanie i sprawne prowadzenie działań sprzedażowych
- Świeże spojrzenie na proces i narzędzia kontaktu z klientem w sprzedaży
- Umiejętność sprawnego wykorzystania technik i narzędzi pozyskiwania klienta, prowadzenia skutecznej sprzedaży oraz budowania długofalowej relacji z klientem
- Umiejętność wykorzystania technik sprzedaży w różnych (trudnych) sytuacjach sprzedażowych
- Podniesienie skuteczności realizacji jakościowych i ilościowych celów sprzedażowych
Metodologia szkolenia:
„Skuteczne techniki sprzedaży – jak sprzedawać lepiej, szybciej i (za) więcej?” to interaktywny warsztat, podczas którego uczestnicy w praktyczny sposób przyswoją rozwiązania pozyskiwania klientów, budowania relacji i prowadzenia skutecznej sprzedaży.
„Skuteczne techniki sprzedaży …” to praktyczny warsztat, który:
- buduje zaangażowanie i motywację uczestników do aktywnego udziału w samym szkoleniu, jak również do proaktywnego stosowania poznanych rozwiązań – uczestnicy mówią: „chcę”
- pomaga w praktyczny sposób przyswoić narzędzia związane z prowadzeniem efektywnej i skutecznej sprzedaży – uczestnicy mówią: „potrafię”
- przekłada poznane narzędzia na codzienną pracę uczestników, co prowadzi do wzrostu ich efektywności i skuteczności sprzedażowej – uczestnicy mówią: „robię”
Treść szkolenia i ćwiczenia zostaną dopasowane do specyfiki pracy uczestników. Dotyczy to charakteru klienta (klient biznesowy – B2B / klient indywidualny – B2C), jak i charakteru branży, rynku, konkurencji, produktów i usług uczestników szkolenia.
Metody aktywnego uczenia stosowane podczas szkolenia:
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
- Symulacje realnych sytuacji sprzedażowych
- Praca z kamerą i telefonem
- Analiza i informacja zwrotna
- Dyskusje moderowane
- Analizy przypadków
- Przykłady dobrych praktyk
- Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o korzyściach, które możesz osiągnąć. To nic nie kosztuje i do niczego Cię nie zobowiązuje.
Program szkolenia:
Szczegółowy program zostanie doprecyzowany na podstawie wcześniejszego kontaktu z uczestnikami szkolenia i będzie dopasowany do specyfiki ich pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności ćwiczeń, które będą odpowiadać branży, klientom, produktom i usługom uczestników szkolenia.
1. Postawa, motywacja, zachowania i umiejętności skutecznego doradcy-sprzedawcy
- Nastawienie, przekonanie i zdrowa pewność siebie – wewnętrzna gra psychologiczna doradcy-sprzedawcy
- Pokonywanie bariery mentalnej w sprzedaży
- Metody budowania i utrzymywania (auto)motywacji w sprzedaży
- Planowanie, działanie i samodyscyplina w osiąganiu sukcesów sprzedażowych
2. Psychologia klienta w sprzedaży
- Nowe spojrzenie na proces sprzedaży i kontakt z klientem
- Sposoby budowania zainteresowania i zaangażowania klienta
- Korzyść i strata jako główne czynniki motywujące klienta (i nie tylko) do działania
- Mechanizmy podejmowania decyzji zakupowych przez klienta
- Różnice między kupowaniem opartym na logice a kupowaniem kierowanym emocjami
- Sprawdzone metody identyfikacji typów klientów
- Sposoby budowania lojalności klienta względem firmy i sprzedawcy
3. Budowanie relacji z klientem
- „Rapport” – dobra relacja biznesowa z klientem budująca zaufanie i chęć współpracy
- Przełamywanie lodów a roztapianie lodów w kontakcie z klientem
- Dostrojona autoprezentacja – świetne (pierwsze) wrażenie, budowanie wiarygodności i odróżnienie się od konkurencji
- Znaczenie i stosowanie efektywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej w różnych formach kontaktu z klientem: osobistym, online, mailowym i telefonicznym
- Techniki pierwszego, “zimnego” kontaktu z potencjalnym klientem
- Strategie docierania do osób decyzyjnych po stronie klienta
4. Rozpoznawanie i budowanie potrzeb oraz oczekiwań klienta
- Nastawienie na klienta w komunikacji sprzedażowej
- Metody i narzędzia aktywnego słuchania
- Sztuka zadawania odpowiednich i kierunkowych pytań sprzedażowych – dla budowania relacji, zbierania informacji i wywierania wpływu
- Dziesięć najważniejszych pytań w sprzedaży
- „Słowa klucze” w komunikacji sprzedażowej
- Efektywne zarządzanie oczekiwaniami klienta
- Sposoby skutecznego budowania motywacji zakupowej klienta
5. Prezentowanie oferty/propozycji sprzedażowej
- Informacje niezbędne do przygotowania przekonującej oferty/propozycji dla klienta
- Techniki łączenia potrzeb klienta z właściwościami produktu/usługi i oferowanymi korzyściami
- Wykorzystanie sprawdzonych i skutecznych modeli prezentacji produktów i usług
- Przekonujące używanie języka korzyści i języka strat w komunikacji z klientem
- Zastosowanie praktycznych rozwiązań w różnych (dostosowanych do uczestników szkolenia) sytuacjach sprzedażowych (np. “zimne” telefony, pozyskiwanie klientów, telemarketing, cross-selling, upselling, sprzedaż B2C, sprzedaż B2B, sprzedaż doradcza, inne)
6. Odpowiadanie na zastrzeżenia klienta
- Asertywność w kontakcie z klientem
- Obrona ceny poprzez budowanie i argumentowanie wartości oferty
- Odnoszenie się do porównań z konkurencją
- Praktyczny schemat odnoszenia się do zastrzeżeń klienta w celu zwiększenia sprzedaży
- Wypracowanie praktycznych rozwiązań dla zastrzeżeń klienckich pojawiających się w pracy uczestników szkolenia
7. Negocjacje w sprzedaży
- Zrozumienie i efektywne prowadzenie procesu negocjacji
- Przydatne pojęcia i narzędzia negocjacji w sprzedaży: przewaga negocjacyjna, wzajemne korzyści (win-win), potrzeby, interesy, lista zakupowa, LIMit negocjacyjny, BATNA, WATNA i inne
- Pięć modelowych stylów i strategii negocjacji: unikanie, rywalizacja, uleganie, kompromis, współpraca
- Najczęściej spotykane i najskuteczniejsze techniki negocjacyjne: łączenie elementów, wysoka/niska piłka, kotwiczenie, ukierunkowany wybór, defragmentacja, podział różnicy, zmiana negocjatora, skubanie, obiektywne kryteria oceny, wyższa instancja i wiele innych
- Efektywne zasady zarządzania ustępstwami w negocjacjach
- Sprawne prowadzenie negocjacji cenowych
8. Techniki wywierania wpływu i zamykanie/finalizowanie sprzedaży
- Przełamywanie strachu przed odmową klienta
- Sposoby rozpoznawania gotowości klienta do zakupu
- Wykorzystanie odpowienich pytań do prowadzenia klienta do decyzji zakupowej
- Skuteczne techniki wywierania wpływu na klienta: sympatia, autorytet, wzajemność, konsekwencja, konsensus społeczny, ograniczona dostępność, kontrast, dysonans, automatyzm reakcji, powtarzanie, oczekiwany rezultat i wiele innych
- 24 techniki zamykania/finalizacji sprzedaży: próbne zamykanie, wykorzystanie zastrzeżenia, odwrócenie, podsumowanie, mała decyzja, ukierunkowany wybór, szczeniak, zielony guzik, ograniczona dostępność, historia i wiele innych – kiedy je stosować i kiedy unikać
Czas trwania szkolenia: 2 dni
Program może zostać dostosowany do jednodniowego szkolenia.
Szkolenie może być przeprowadzone w formie stacjonarnej (na terenie całej Polski) lub online.
Szkolenie może zostać przygotowane i przeprowadzone także w języku angielskim.
Szukasz szkolenia otwartego? Sprawdź tutaj.
- Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o korzyściach, które możesz osiągnąć. To nic nie kosztuje i do niczego Cię nie zobowiązuje.
Co mówią uczestnicy szkoleń?
Marcin jest nie tylko świetnym specjalistą, doskonale znającym się na procesach sprzedażowych – potrafi także zarażać swoją pasją podczas prowadzonych szkoleń. Kilkudniowe szkolenie, w którym miałem okazję uczestniczyć było kompletne pod każdym względem – omówienie technik sprzedażowych dopasowanych do branży, zastosowanie ich w praktyce, przyjrzenie się popełnianym błędom i ich korekta. Wszystko to poparte solidną podstawą merytoryczną – literaturą, badaniami naukowymi i doświadczeniami z rynku, przekazane w przystępny sposób w miłej i sympatycznej atmosferze. Jeśli poszukujecie nowego spojrzenia na waszą pracę z klientami lub chcecie obudzić drzemiący w waszym zespole potencjał, Marcin z pewnością wam w tym pomoże. Zdecydowanie polecam!
Panel szkoleniowy przygotowany przez Pana, do dziś jest tematem rozmów podczas spotkań handlowych .
Zapraszam z nowymi propozycjami i pomysłami na spotkania z naszym zespołem sprzedaży !
Marcin Rzucidlo to osoba która zaraża pozytywną energią; jednak to jego wiedza merytoryczna oraz doskonała praktyczna znajomość marketingu i etyka zawodowa spowodowały, że z przyjemnością i czystym sumieniem polecam Pana Marcina jako szkoleniowca i trenera umiejętności interpersonalnych.
Marcin jest osobą bardzo otwartą, umiejącą odnaleźć najważniejsze cechy osobowości, potrafi wskazać mocne i słabe strony oraz udziela trafnych rozwiązań. Jego cenne rady, przyczyniają się do szybszego rozwoju osób z którymi współpracuje.
Współpraca z Panem Marcinem Rzucidło nadal się rozwija i układa się wręcz idealnie, zarówno pod kątem merytorycznym jak również relacji biznesowych. To już praca nad następnymi warsztatami z Panem Marcinem Rzucidło i nowe pomysły, podpowiedzi, sugestie – tak po prostu się pracuje z Panem Marcinem – rzeczowo, profesjonalnie i w pozytywnej atmosferze. Życzyłbym wszystkim handlowcom, aby na swojej zawodowej drodze trafiali na takich profesjonalnych trenerów. Olbrzymie zaangażowanie merytoryczne jakie wykazuje pan Marcin Rzucidło, jak również indywidualne podejście w przygotowaniu się do realizowanych projektów czynią go jednym z najlepszych trenerów jakich spotkałem. Szczerze polecam!
- Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o korzyściach, które możesz osiągnąć. To nic nie kosztuje i do niczego Cię nie zobowiązuje.
Sprawdź także:
Szkolenie: Efektywne techniki negocjacji – jak sprawnie osiągać cele poprzez negocjacje?
Szkolenie: Profesjonalna obsługa klienta – jak budować relacje, zadowolenie i lojalność klienta?