Szkolenie
Profesjonalna Obsługa Klienta
Jak budować relacje, zadowolenie i lojalność klienta?
- Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o korzyściach, które możesz osiągnąć. To nic nie kosztuje i do niczego Cię nie zobowiązuje.
Szkolenie rozwija kompetencje obsługi klienta w kontekście biznesowym. Może też zostać zaadaptowane dla rozwoju kompetencji związanych z obsługą interesanta w urzędzie.
Cele szkolenia:
- Rozwój kompetencji uczestników szkolenia zgodnie z modelem P-Z-U (Postawa, Zachowania, Umiejętności)
- Kształtowanie pozytywnego nastawienia do klienta i procesu jego obsługi
- Przekazanie sprawdzonych metod i narzędzi efektywnej komunikacji z (trudnym) klientem
- Rozwój umiejętności budowania relacji oraz zwiększania zadowolenia i lojalności klienta
- Dopasowanie rozwiązań do rodzaju klienta oraz charakteru produktów i usług
- Dopasowanie rozwiązań do specyfiki kontaktu z klientem: osobistego, online, mailowego, telefonicznego
- Utrwalenie poznanych rozwiązań poprzez ich natychmiastowe praktyczne zastosowanie
- Praktyczna odpowiedź na wszelkiego rodzaju pytania, kwestie i problemy, z którymi uczestnicy szkolenia spotykają się w pracy z (trudnymi) klientami
Korzyści dla uczestników szkolenia:
- Podniesienie poziomu zdrowej, relacyjnej pewności siebie, ułatwiającej nawiązywanie i sprawne prowadzenie kontaktu z klientem
- Umiejętność skutecznego wykorzystania technik, narzędzi i rozwiązań związanych z profesjonalną obsługą klienta, budowaniem jego zadowolenia i rozwojem relacji
- Umiejętność wykorzystania poznanych narzędzi w różnorodnych (trudnych) sytuacjach z klientami
- Możliwość zastosowania poznanych rozwiązań natychmiast po zakończeniu szkolenia
- Zwiększenie wpływu na podniesienie poziomu zadowolenia klienta i realizację odpowiednich celów biznesowych
Metodologia szkolenia:
„Profesjonalna obsługa klienta – jak budować relacje, zadowolenie i lojalność klienta?” to interaktywny warsztat, podczas którego uczestnicy w praktyczny sposób przyswoją rozwiązania efektywnej i skutecznej obsługi (trudnego) klienta.
To praktyczny warsztat, który:
- buduje zaangażowanie i motywację uczestników do aktywnego udziału w samym szkoleniu, jak również do proaktywnego stosowania poznanych rozwiązań – uczestnicy mówią: „chcę”
- w praktyczny sposób przekazuje narzędzia związane z prowadzeniem efektywnej i skutecznej obsługi klienta – uczestnicy mówią: „potrafię”
- przekłada poznane narzędzia na codzienną pracę uczestników, co prowadzi do wzrostu ich efektywności i skuteczności w kontakcie z klientem – uczestnicy mówią: „robię”
Treść szkolenia i ćwiczenia zostaną dopasowane do specyfiki klientów uczestników szkolenia. Dotyczy to charakteru klienta (klient biznesowy – B2B i indywidualny – B2C; klient zewnętrzny i wewnętrzny), jak i charakteru środowiska, branży, rynku, konkurencji, produktów i usług uczestników szkolenia.
Szkolenie bazuje na pięcioetapowym procesie profesjonalnej obsługi klienta, ułatwiającym budowanie jego zadowolenia i rozwój relacji:
- Nawiązywanie kontaktu z klientem
- Rozpoznawanie potrzeb i oczekiwań klienta
- Prezentowanie odpowiednich rozwiązań
- Argumentowanie propozycji i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami
- Prowadzenie klienta do decyzji/deklaracji i zamykanie kontaktu z klientem
Metody aktywnego uczenia stosowane podczas szkolenia:
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
- Analiza realnych (trudnych) sytuacji z klientami
- Symulacje realnych (trudnych) sytuacji z klientami
- Praca z kamerą i telefonem
- Analiza i informacja zwrotna
- Dyskusje moderowane
- Analizy przypadków
- Przykłady dobrych praktyk
- Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o korzyściach, które możesz osiągnąć. To nic nie kosztuje i do niczego Cię nie zobowiązuje.
Program szkolenia
Szczegółowy program zostanie doprecyzowany na podstawie wcześniejszego kontaktu z uczestnikami szkolenia i będzie dopasowany do specyfiki ich pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności ćwiczeń, które będą odpowiadać sytuacjom klienckim, z którymi spotykają się uczestnicy szkolenia.
1. Postawa, motywacja, zachowania i umiejętności dobrego doradcy klienta
- Nastawienie, przekonanie i zdrowa pewność siebie – wewnętrzna gra psychologiczna doradcy klienta
- Metody budowania i utrzymywania (auto)motywacji w kontakcie z klientem
- Analiza dotychczasowych zachowań i umiejętności uczestników w kontakcie z klientem
2. Psychologia zadowolenia klienta
- Korzyść i strata – kluczowe motywatory działania i decyzji klienta (i nie tylko)
- Trójkąt zadowolenia klienta
- Punkty kontaktu / momenty prawdy w kontakcie z klientem
- Sprawdzone metody identyfikacji typów klientów
- 10 złotych zasad budowania zadowolenia klienta
- Metody i narzędzia mierzenia zadowolenia klienta
3. Nawiązywanie kontaktu i budowanie relacji z klientem
- „Rapport” – dobra relacja z klientem budująca jego zaufanie i chęć współpracy
- Dostrojona (auto)prezentacja – świetne (pierwsze) wrażenie, budowanie profesjonalnego wizerunku i wiarygodności
- Znaczenie i stosowanie efektywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej w różnych formach kontaktu z klientem: osobistym, online, mailowym i telefonicznym
- Specyfika różnych typów kontaktu z klientem: osobistego, online, mailowego i telefonicznego
- Nowoczesne standardy profesjonalnej obsługi klienta
4. Rozpoznawanie i zarządzanie oczekiwaniami klienta
- Nastawienie na klienta w komunikacji związanej z jego obsługą
- Metody i narzędzia aktywnego słuchania
- Sztuka zadawania odpowiednich i kierunkowych pytań sprzedażowych – dla budowania relacji, zbierania informacji i wywierania wpływu
- Efektywne zarządzanie oczekiwaniami klienta
5. Prezentowanie propozycji i rozwiązań
- Techniki łączenia potrzeb klienta z prezentowanymi rozwiązaniami i oferowanymi korzyściami
- Sprawdzone modele prezentacyjne: reguła trzech elementów, potrzeba-cecha-korzyść, inne
- Przekonujące używanie języka korzyści i języka strat w komunikacji i współpracy z klientem
6. Trudne sytuacje i odpowiadanie na zastrzeżenia klienta
- Asertywność, zarządzanie emocjami (EQ) i stresem w kontakcie z klientem
- Typy trudnych klientów i sposoby radzenia sobie z nimi
- Obrona propozycji poprzez argumentowanie jej wartości dla klienta
- Praktyczny schemat odnoszenia się do zastrzeżeń klienta
- Sposoby radzenia sobie z manipulacją ze strony klienta
- Analiza i praktyczne rozwiązania dotyczące trudnych sytuacji klienckich, charakterystycznych dla pracy uczestników szkolenia: reklamacje, przekazywanie złych wiadomości, egzekwowanie ustaleń, itp.
7. Prowadzenie klienta do decyzji/deklaracji
- Pięć kluczowych kroków skutecznego wywierania wpływu na klienta
- Skuteczne techniki wywierania wpływu i prowadzenia klienta do decyzji
- Stosowanie kontr-technik wywierania wpływu jeśli stosuje je klient
8. Zamykanie kontaktu z klientem
- Metody upewniania się, że klient jest zadowolony i osiągnięte zostały założone cele
- Efektywne, relacyjne zamykanie kontaktu z klientem
- Sposoby wywierania pozytywnego, zamykającego wrażenia w kontakcie z klientem
Czas trwania szkolenia: 2 dni
Program może zostać dostosowany do jednodniowego szkolenia.
Szkolenie może być przeprowadzone w formie stacjonarnej (na terenie całej Polski) lub online.
Szkolenie może zostać przygotowane i przeprowadzone także w języku angielskim.
Szukasz szkolenia otwartego? Sprawdź tutaj.
- Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o korzyściach, które możesz osiągnąć. To nic nie kosztuje i do niczego Cię nie zobowiązuje.
Co mówią uczestnicy szkoleń?
Marcin jest nie tylko świetnym specjalistą, doskonale znającym się na procesach sprzedażowych – potrafi także zarażać swoją pasją podczas prowadzonych szkoleń. Kilkudniowe szkolenie, w którym miałem okazję uczestniczyć było kompletne pod każdym względem – omówienie technik sprzedażowych dopasowanych do branży, zastosowanie ich w praktyce, przyjrzenie się popełnianym błędom i ich korekta. Wszystko to poparte solidną podstawą merytoryczną – literaturą, badaniami naukowymi i doświadczeniami z rynku, przekazane w przystępny sposób w miłej i sympatycznej atmosferze. Jeśli poszukujecie nowego spojrzenia na waszą pracę z klientami lub chcecie obudzić drzemiący w waszym zespole potencjał, Marcin z pewnością wam w tym pomoże. Zdecydowanie polecam!
Panel szkoleniowy przygotowany przez Pana, do dziś jest tematem rozmów podczas spotkań handlowych .
Zapraszam z nowymi propozycjami i pomysłami na spotkania z naszym zespołem sprzedaży !
Marcin Rzucidlo to osoba która zaraża pozytywną energią; jednak to jego wiedza merytoryczna oraz doskonała praktyczna znajomość marketingu i etyka zawodowa spowodowały, że z przyjemnością i czystym sumieniem polecam Pana Marcina jako szkoleniowca i trenera umiejętności interpersonalnych.
Marcin jest osobą bardzo otwartą, umiejącą odnaleźć najważniejsze cechy osobowości, potrafi wskazać mocne i słabe strony oraz udziela trafnych rozwiązań. Jego cenne rady, przyczyniają się do szybszego rozwoju osób z którymi współpracuje.
Współpraca z Panem Marcinem Rzucidło nadal się rozwija i układa się wręcz idealnie, zarówno pod kątem merytorycznym jak również relacji biznesowych. To już praca nad następnymi warsztatami z Panem Marcinem Rzucidło i nowe pomysły, podpowiedzi, sugestie – tak po prostu się pracuje z Panem Marcinem – rzeczowo, profesjonalnie i w pozytywnej atmosferze. Życzyłbym wszystkim handlowcom, aby na swojej zawodowej drodze trafiali na takich profesjonalnych trenerów. Olbrzymie zaangażowanie merytoryczne jakie wykazuje pan Marcin Rzucidło, jak również indywidualne podejście w przygotowaniu się do realizowanych projektów czynią go jednym z najlepszych trenerów jakich spotkałem. Szczerze polecam!
- Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o korzyściach, które możesz osiągnąć. To nic nie kosztuje i do niczego Cię nie zobowiązuje.
Sprawdź także:
Szkolenie: Skuteczne techniki sprzedaży – jak sprzedawać lepiej, szybciej i (za) więcej?
Szkolenie: Efektywne techniki negocjacji – jak sprawnie osiągać cele poprzez negocjacje?