Sposób badania potrzeb i oczekiwań szkoleniowych

Dla podniesienia efektywności szkolenia oraz doprecyzowania jego zakresu, aspektów praktycznych i finalnej formuły, zostanie przeprowadzony trzyetapowy proces badania potrzeb i oczekiwań związanych z jego tematem:

  1. Pierwszym krokiem będzie bezpośrednia rozmowa z osobami zlecającymi szkolenie oraz najbardziej zainteresowanymi jego przeprowadzeniem i sukcesem – kierownictwem firmy lub innymi osobami przez nie wskazanymi. Krok ten ma na celu zebranie niezbędnych informacji na temat kontekstu, w którym odbywać się będzie szkolenie oraz doprecyzowanie jego oczekiwanych, wymiernych rezultatów.
  1. Na podstawie powyższych rozmów, zostanie przygotowany scenariusz telefonicznego wywiadu z wybranymi (reprezentatywnymi) uczestnikami szkolenia. Celem tych wywiadów będzie poznanie uczestników szkolenia i specyfiki ich pracy, określenie ich pozycji względem oczekiwanych rezultatów szkolenia oraz zebranie informacji na temat praktycznego kontekstu szkolenia, które posłużą, między innymi, do przygotowania ćwiczeń.
  1. Na podstawie dwóch poprzednich kroków zostanie przygotowana ankieta, która zostanie przesłana drogą elektroniczną do wszystkich uczestników szkolenia. Ankieta ta będzie dookreślać indywidualne potrzeby i oczekiwania uczestników związane ze szkoleniem oraz uzupełniać materiał związany z praktycznym wymiarem szkolenia.

Na podstawie informacji zebranych w ramach powyższych działań, zostanie opracowany optymalny program i zawartość szkolenia, które będzie maksymalnie praktyczne oraz prowadzić będzie do najlepszych, realizujących założone cele, rezultatów.


  • Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i porozmawiajmy, jak mogę pomóc.
Dziękuję za udostępnienie