Szkolenie
Jak sprawnie osiągać więcej poprzez negocjacje
Efektywne techniki negocjacji
W skrócie…
Szkolenie „Jak sprawnie osiągać więcej poprzez negocjacje – efektywne techniki negocjacji” to interaktywny warsztat, który rozwija kluczowe umiejętności negocjacyjne.
Dzięki praktycznym ćwiczeniom i symulacjom, uczestnicy zyskują negocjacyjną pewność siebie oraz narzędzia do skutecznego prowadzenia negocjacji, które przynoszą wymierne korzyści biznesowe i budują trwałe relacje.
Warsztat jest dostosowany do specyfiki pracy uczestników, co daje możliwość natychmiastowego zastosowania zdobytej wiedzy i rozwiązań w codziennych sytuacjach negocjacyjnych.
- Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o tym, jak to szkolenie może pomóc Tobie, Twojemu zespołowi i Twojej firmie osiągać więcej poprzez negocjacje
Negocjacje można porównać do partii szachów.
W szachach bronimy króla, w negocjacjach swoich interesów.
W szachach wykorzystujemy dostępne figury, w negocjacjach informacje i techniki negocjacyjne.
Zarówno w szachach, jak i w negocjacjach ogromne znaczenie mają strategia i taktyka – staramy się przewidzieć ruchy przeciwnika lub partnera biznesowego.
Jednak w przeciwieństwie do szachów, gdzie wygrywa jeden z graczy (lub w przypadku remisu, zwycięzcy brak), w negocjacjach możliwa jest wygrana obu partnerów – to układ wzajemnych korzyści wynikających z transakcji.
Wbrew pozorom, wzajemne korzyści nie są trudne do osiągnięcia. Wymagają „tylko”:
- dobrego rozpoznania i zrozumienia interesów własnych i drugiej strony,
- bycia kreatywnym i otwartym w zakresie argumentów i propozycji negocjacyjnych oraz
- dobrego zrozumienia charakterystyki samego procesu negocjacyjnego, technik negocjacyjnych, jak również podstaw skutecznej komunikacji międzyludzkiej.
Szkolenie „Jak sprawnie osiągać więcej poprzez negocjacje – efektywne techniki negocjacji” rozwija warsztat negocjacyjny uczestników w kontekście negocjacji, które prowadzą.
Szkolenie pomaga podnieść efektywność i skuteczność negocjacji poprzez nieszablonowe spojrzenie na sam proces negocjacyjny, jak również przedstawienie, przyswojenie oraz przećwiczenie wiedzy i narzędzi umożliwiających prowadzenie sprawych negocjacji.
To praktyczne szkolenie dla:
- Przedstawicieli handlowych
- Osób zajmujących się sprzedażą B2B
- Osób współpracujących z kluczowymi klientami (Key Account Manager)
- Pracowników działu zakupów
- Logistyków i spedytorów
- Osób zajmujących się zarządzaniem projektami
- Osób zajmujących się kupnem, sprzedażą i zarządzaniem nieruchomościami
- Konsultantów i doradców
- Prawników i mediatorów
- Innych osób prowadzących negocjacje w swojej pracy
Cele szkolenia:
- Rozwój kompetencji negocjacyjnych uczestników szkolenia zgodnie z modelem P-Z-U (Postawa, Zachowania, Umiejętności)
- Doskonalenie praktycznych umiejętności z zakresu strategii, procesu i technik negocjacji
- Rozwój umiejętności sprawnego prowadzenia negocjacji, które przynoszą wymierne rezultaty biznesowe i rozwijają dobre relacje
- Utrwalenie poznanych rozwiązań przy pomocy wielu praktycznych ćwiczeń
Korzyści dla uczestników szkolenia:
- Podniesienie poziomu zdrowej, negocjacyjnej pewności siebie, ułatwiającej podejmowanie i sprawne prowadzenie negocjacji
- Przyswojenie wiedzy, narzędzi i umiejętności potrzebnych do lepszego rozumienia i prowadzenia negocjacji
- Umiejętność sprawnego wykorzystania technik (i kontr-technik) negocjacji oraz zarządzania ustępstwami dla osiągnięcia wyznaczonych celów i korzyści
- Umiejętność dostosowania procesu i narzędzi negocjacji do kontrahenta i kontekstu, w którym się odbywają (np. negocjacje sprzedażowe i negocjacje zakupowe)
- Umiejętność zarządzania sobą oraz partnerem negocjacji na różnych poziomach: merytorycznym, komunikacyjnym, relacyjnym i emocjonalnym
- Możliwość natychmiastowego zastosowania przyswojonych technik i narzędzi negocjacyjnych w pracy
- Podniesienie własnego potencjału osiągania celów i korzyści poprzez negocjacje
Metodologia szkolenia:
„Jak sprawnie osiągać więcej poprzez negocjacje – efektywne techniki negocjacji” to interaktywny warsztat rozwijający kompetencje negocjacyjne.
To praktyczny warsztat, który:
- buduje zaangażowanie i motywację uczestników do aktywnego udziału w samym szkoleniu, jak również do proaktywnego stosowania poznanych rozwiązań – uczestnicy mówią: „chcę”
- w praktyczny sposób przekazuje narzędzia związane z prowadzeniem efektywnych i skutecznych negocjacji – uczestnicy mówią: „potrafię”
- przekłada poznane narzędzia na codzienną pracę uczestników, co prowadzi do wzrostu ich efektywności i skuteczności negocjacyjnej – uczestnicy mówią: „robię”
Kwestie związane z negocjacjami są przedstawione w kontekście codziennych zachowań uczestników, kiedy często nie zdają sobie sprawy, że negocjują.
Następnie, zostają one przełożone na kontekst zawodowy uczestników – biorąc pod uwagę specyfikę negocjacji, które prowadzą na co dzień.
Dowiedz się więcej na temat dedykowanego sposobu badania potrzeb i oczekiwań szkoleniowych. Dzięki temu podejściu szkolenie jest “uszyte na miarę”, praktyczne i efektywne.
Metody aktywnego uczenia stosowane w trakcie szkolenia:
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe, które bezpośrednio przekładają przyswajane rozwiązania na sytuacje negocjacyjne charakterystyczne dla uczestników szkolenia
- Symulacje realnych sytuacji negocjacyjnych, w których uczestnicy będą w stanie przećwiczyć stosowanie przyswajanych narzędzi
- Ćwiczenia z kamerą i telefonem
- Analiza i informacja zwrotna
- Dyskusje moderowane
- Analizy przypadków
- Przykłady dobrych praktyk
- Praca nad całościową sytuacją negocjacyjną (ćwiczenie przygotowane specjalnie na szkolenie), gdzie uczestnicy będą w stanie przećwiczyć poznane narzędzia w całościowym kontekście negocjacji. Ćwiczenie zostanie przygotowane tak, aby w jak największym stopniu odzwierciedlać specyfikę negocjacji prowadzonych na co dzień przez uczestników szkolenia.
- Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o tym, jak to szkolenie może pomóc Tobie, Twojemu zespołowi i Twojej firmie osiągać więcej poprzez negocjacje
Program szkolenia:
Szczegółowy program zostanie doprecyzowany na podstawie wcześniejszego kontaktu z uczestnikami i będzie dopasowany do specyfiki ich pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności ćwiczeń, które będą odpowiadać negocjacjom prowadzonym przez uczestników szkolenia.
1. Nastawienie, zachowania i umiejętności skutecznego negocjatora
- Cztery klucze do zagadki efektywnych i skutecznych negocjacji
- Nastawienie, przekonanie i zdrowa pewność siebie – wewnętrzna gra psychologiczna negocjatora
- Pięć cech skutecznego negocjatora
- Sposoby kreowania wewnętrznej energii, motywacji i negocjacyjnej pewności siebie
2. Negocjacje relacyjne, oparte na wzajemnym szacunku partnerów
- Zrozumienie i stosowanie kluczowych aspektów psychologii negocjacji
- Sprawdzone metody profilowania partnera negocjacji
- Nowe spojrzenie na proces negocjacji
- Harwardzki model negocjacyjny (wygrana-wygrana) – nastawienie na wzajemny szacunek, zachowanie uczciwości i długofalowe obustronne korzyści (biznesowe i relacyjne)
- Kluczowe pojęcia i narzędzia negocjacyjne: potrzeby, interesy, lista zakupowa, LIMit negocjacyjny, przewaga negocjacyjna, BATNA, WATNA, miejsce, czas i sposób negocjacji, negocjowanie z grupą, inne
- Budowanie przewagi negocjacyjnej
- Matematyka negocjacyjna: przygotowanie i wykorzystywanie liczb w negocjacjach
- Specyfika negocjacji wewnętrznych (w ramach organizacji)
- Perspektywa negocjacji sprzedażowych i negocjacji zakupowych
- Specyfika negocjacji osobistych, online, mailowych i telefonicznych
3. Sondowanie, zrozumienie i kreowanie potrzeb partnera negocjacji
- Metody odkrywania celów partnera negocjacji
- Analiza zbieżności interesów i stanowisk obu stron negocjacji
- Pojęcia potrzeby, interesów, wartości i korzyści oraz zarządzanie nimi w procesie negocjacji
- Rozróżnienie pozycji negocjacyjnej (targowanie) i potrzeby partnera (negocjowanie)
4. Komunikacja werbalna w negocjacjach
- Metody poszukiwania i stosowania wspólnego języka z partnerem negocjacji
- Sztuka zadawania odpowiednich i kierunkowych pytań w negocjacjach – dla budowania relacji, zbierania informacji i wywierania wpływu
- „Słowa klucze” i „czerwone flagi” w negocjacjach
- Kluczowe słowa i zwroty w negocjacjach – co oznaczają, których używać, i których unikać
- Język korzyści i język strat oraz związane z nimi negocjacyjne modele komunikacyjne
5. Komunikacja niewerbalna w negocjacjach
- Autoprezentacja, budowanie wizerunku i wiarygodności w negocjacjach
- Efektywna praca głosem w trakcie negocjacji
- Wykorzystywanie siły ciszy w negocjacjach
- Skuteczne stosowanie języka ciała jako narzędzia przekonywania w negocjacjach
- Efektywne „czytanie” języka ciała partnera w negocjacjach
- Wykorzystanie komunikacji niewerbalnej w różnych formach negocjacji: osobistych, online, mailowych i telefonicznych
6. Style, techniki i kontr-techniki negocjacji
- Pięć modelowych stylów i strategii negocjacji (unikanie, rywalizacja, uleganie, kompromis, współpraca)
- Elastyczny dobór odpowiedniego stylu negocjacji do określonej sytuacji
- Najczęściej spotykane i najskuteczniejsze techniki oraz kontr-techniki negocjacji
- Reguły i kontr-reguły wywierania wpływu i manipulacji w negocjacjach
- Techniki prowadzenia partnera negocjacji do decyzji/deklaracji
- Efektywne zarządzanie ustępstwami w trakcie negocjacji
- Skuteczne negocjacje cenowe
7. Zarządzanie impasem i konfliktem w negocjacjach
- Przyczyny powstawania impasu i konfliktu w negocjacjach
- Sposoby identyfikacji „niebezpiecznych” sygnałów w negocjacjach
- Powstawanie i rozwiązywanie sytuacji konfliktowych w negocjacjach (eskalacja i deeskalacja)
- Proces i narzędzia przełamywania impasu i blokady w trakcie negocjacji
- Asertywność w negocjacjach: wyznaczanie granic w negocjacjach
- Zarządzanie stresem i emocjami (własnymi oraz partnera negocjacji) w negocjacjach
8. Podstawowe błędy popełniane w negocjacjach
- Brak jasności tego, co strony chcą osiągnąć
- Mylna interpretacja tego, co jest najważniejsze (dla obu stron)
- Zbytnie skupianie się na jednym elemencie negocjacji (np. cenie)
- 10 grzechów głównych popełnianych w trakcie negocjacji
Czas trwania szkolenia: 2 dni
Program może zostać dostosowany do jednodniowego szkolenia.
Szkolenie może być przeprowadzone w formie stacjonarnej (na terenie całej Polski) lub online.
Szkolenie może zostać przygotowane i przeprowadzone także w języku angielskim.
Szukasz szkolenia otwartego? Sprawdź tutaj.
- Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o tym, jak to szkolenie może pomóc Tobie, Twojemu zespołowi i Twojej firmie osiągać więcej poprzez negocjacje
Co mówią uczestnicy szkoleń?
Marcin jest nie tylko świetnym specjalistą, doskonale znającym się na procesach sprzedażowych – potrafi także zarażać swoją pasją podczas prowadzonych szkoleń. Kilkudniowe szkolenie, w którym miałem okazję uczestniczyć było kompletne pod każdym względem – omówienie technik sprzedażowych dopasowanych do branży, zastosowanie ich w praktyce, przyjrzenie się popełnianym błędom i ich korekta. Wszystko to poparte solidną podstawą merytoryczną – literaturą, badaniami naukowymi i doświadczeniami z rynku, przekazane w przystępny sposób w miłej i sympatycznej atmosferze. Jeśli poszukujecie nowego spojrzenia na waszą pracę z klientami lub chcecie obudzić drzemiący w waszym zespole potencjał, Marcin z pewnością wam w tym pomoże. Zdecydowanie polecam!
Panel szkoleniowy przygotowany przez Pana, do dziś jest tematem rozmów podczas spotkań handlowych .
Zapraszam z nowymi propozycjami i pomysłami na spotkania z naszym zespołem sprzedaży !
Marcin Rzucidlo to osoba która zaraża pozytywną energią; jednak to jego wiedza merytoryczna oraz doskonała praktyczna znajomość marketingu i etyka zawodowa spowodowały, że z przyjemnością i czystym sumieniem polecam Pana Marcina jako szkoleniowca i trenera umiejętności interpersonalnych.
Marcin jest osobą bardzo otwartą, umiejącą odnaleźć najważniejsze cechy osobowości, potrafi wskazać mocne i słabe strony oraz udziela trafnych rozwiązań. Jego cenne rady, przyczyniają się do szybszego rozwoju osób z którymi współpracuje.
Współpraca z Panem Marcinem Rzucidło nadal się rozwija i układa się wręcz idealnie, zarówno pod kątem merytorycznym jak również relacji biznesowych. To już praca nad następnymi warsztatami z Panem Marcinem Rzucidło i nowe pomysły, podpowiedzi, sugestie – tak po prostu się pracuje z Panem Marcinem – rzeczowo, profesjonalnie i w pozytywnej atmosferze. Życzyłbym wszystkim handlowcom, aby na swojej zawodowej drodze trafiali na takich profesjonalnych trenerów. Olbrzymie zaangażowanie merytoryczne jakie wykazuje pan Marcin Rzucidło, jak również indywidualne podejście w przygotowaniu się do realizowanych projektów czynią go jednym z najlepszych trenerów jakich spotkałem. Szczerze polecam!
- Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o tym, jak to szkolenie może pomóc Tobie, Twojemu zespołowi i Twojej firmie osiągać więcej poprzez negocjacje
Sprawdź także:
Szkolenie: Skuteczne techniki sprzedaży – jak sprzedawać lepiej, szybciej i (za) więcej
Szkolenie: Profesjonalna obsługa klienta – jak budować relacje, zadowolenie i lojalność klienta