Obsługa klienta

Szkolenie

Jak budować relacje i zadowolenie klienta

Profesjonalna obsługa klienta

W skrócie…

Szkolenie „Jak budować relacje, zadowolenie i przywiązanie klienta – profesjonalna obsługa klienta” to praktyczny warsztat, który pomaga uczestnikom w doskonaleniu umiejętności niezbędnych do efektywnej obsługi klienta, nawet w trudnych sytuacjach.

Uczestnicy zdobywają narzędzia do budowania trwałych relacji, zwiększania satysfakcji klientów oraz efektywnego zarządzania ich oczekiwaniami.

Dzięki indywidualnemu podejściu, szkolenie jest dopasowane do specyfiki pracy uczestników, co pozwala na natychmiastowe zastosowanie poznanych rozwiązań oraz osiąganie oczekiwanych rezultatów w pracy z klientem.


  • Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o tym, jak to szkolenie może pomóc Tobie, Twojemu zespołowi i Twojej firmie budować, rozwijać i utrzymywać solidną bazę oddanych klientów

Szkolenie rozwija kompetencje obsługi klienta w kontekście biznesowym. Może też zostać zaadaptowane dla rozwoju kompetencji związanych z obsługą interesanta w urzędzie.

To praktyczne szkolenie dla:

  • Pracowników działu obsługi klienta
  • Sprzedawców i konsultantów obsługujących klienta w punkcie sprzedaży
  • Przedstawicieli handlowych
  • Osób zajmujących się sprzedażą B2B
  • Osób współpracujących z kluczowymi klientami (Key Account Manager)
  • Konsultantów call center
  • Urzędników obsługujących interesantów
  • Innych osób mających bezpośredni lub zdalny kontakt z klientem

Cele szkolenia:

  • Rozwój kompetencji uczestników szkolenia zgodnie z modelem P-Z-U (Postawa, Zachowania, Umiejętności)
  • Kształtowanie pozytywnego nastawienia do klienta i procesu jego obsługi
  • Przekazanie sprawdzonych metod i narzędzi efektywnej komunikacji z (trudnym) klientem
  • Rozwój umiejętności budowania relacji oraz zwiększania zadowolenia i przywiązania klienta
  • Dopasowanie rozwiązań do rodzaju klienta oraz charakteru produktów i usług
  • Dopasowanie rozwiązań do specyfiki kontaktu z klientem: osobistego, online, mailowego, telefonicznego
  • Utrwalenie poznanych rozwiązań poprzez ich natychmiastowe praktyczne zastosowanie
  • Praktyczna odpowiedź na wszelkiego rodzaju pytania, kwestie i problemy, z którymi uczestnicy szkolenia spotykają się w pracy z (trudnymi) klientami

Korzyści dla uczestników szkolenia:

  • Podniesienie poziomu zdrowej, relacyjnej pewności siebie, ułatwiającej nawiązywanie i sprawne prowadzenie kontaktu z klientem
  • Umiejętność skutecznego wykorzystania technik, narzędzi i rozwiązań związanych z profesjonalną obsługą klienta, budowaniem jego zadowolenia i rozwojem relacji
  • Umiejętność wykorzystania poznanych narzędzi w różnorodnych (trudnych) sytuacjach z klientami
  • Możliwość zastosowania poznanych rozwiązań natychmiast po zakończeniu szkolenia
  • Zwiększenie wpływu na podniesienie poziomu zadowolenia i przywiązania klienta oraz realizację odpowiednich celów biznesowych

Metodologia szkolenia:

„Jak budować relacje, zadowolenie i przywiązanie klienta – profesjonalna obsługa klienta” to interaktywny warsztat, podczas którego uczestnicy w praktyczny sposób przyswoją rozwiązania związane z efektywną i skuteczną obsługą (trudnego) klienta.

To praktyczny warsztat, który:

  • buduje zaangażowanie i motywację uczestników do aktywnego udziału w samym szkoleniu, jak również do proaktywnego stosowania poznanych rozwiązań – uczestnicy mówią: „chcę
  • w praktyczny sposób przekazuje narzędzia związane z prowadzeniem efektywnej i skutecznej obsługi klienta – uczestnicy mówią: „potrafię
  • przekłada poznane narzędzia na codzienną pracę uczestników, co prowadzi do wzrostu ich efektywności i skuteczności w kontakcie z klientem – uczestnicy mówią: „robię

Treść szkolenia i ćwiczenia zostaną dopasowane do specyfiki klientów oraz potrzeb i oczekiwań uczestników. Dotyczy to charakteru klienta, środowiska, branży, rynku, konkurencji, produktów i usług uczestników szkolenia, jak i sposobu kontaktu z klientem.

Dowiedz się więcej na temat dedykowanego sposobu badania potrzeb i oczekiwań szkoleniowych. Dzięki temu podejściu szkolenie jest “uszyte na miarę”, praktyczne i efektywne.

Szkolenie bazuje na pięcioetapowym procesie profesjonalnej obsługi klienta, ułatwiającym budowanie jego zadowolenia i rozwój relacji:

  1. Nawiązywanie kontaktu z klientem
  2. Rozpoznawanie potrzeb i oczekiwań klienta
  3. Przekazywanie informacji i prezentowanie odpowiednich rozwiązań
  4. Argumentowanie propozycji i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami
  5. Prowadzenie klienta do decyzji/deklaracji i zamykanie kontaktu z klientem

Metody aktywnego uczenia stosowane podczas szkolenia:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Analiza realnych (trudnych) sytuacji z klientami
  • Symulacje realnych (trudnych) sytuacji z klientami
  • Ćwiczenia z kamerą i telefonem
  • Przekładanie poznanych rozwiązań na treści pisane
  • Analiza i informacja zwrotna
  • Dyskusje moderowane
  • Analizy przypadków
  • Przykłady dobrych praktyk

  • Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o tym, jak to szkolenie może pomóc Tobie, Twojemu zespołowi i Twojej firmie budować, rozwijać i utrzymywać solidną bazę oddanych klientów

Program szkolenia

Szczegółowy program zostanie doprecyzowany na podstawie wcześniejszego kontaktu z uczestnikami szkolenia i będzie dopasowany do specyfiki ich pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności ćwiczeń, które będą odpowiadać sytuacjom klienckim, z którymi spotykają się uczestnicy szkolenia.

1. Postawa, motywacja, zachowania i umiejętności dobrego doradcy klienta

  • Nastawienie, przekonanie i zdrowa pewność siebie – wewnętrzna gra psychologiczna doradcy klienta
  • Metody budowania i utrzymywania (auto)motywacji w kontakcie z klientem
  • Analiza dotychczasowych i rekomendacja przyszłych zachowań i umiejętności uczestników w kontakcie z klientem

2. Psychologia zadowolenia klienta

  • Korzyść i strata – kluczowe motywatory działania i decyzji klienta (i nie tylko)
  • Trójkąt zadowolenia klienta
  • Punkty kontaktu / momenty prawdy w kontakcie z klientem
  • Sprawdzone metody identyfikacji typów klientów
  • Nowoczesne standardy profesjonalnej obsługi klienta
  • 10 złotych zasad budowania zadowolenia klienta
  • Metody i narzędzia mierzenia zadowolenia klienta

3. Nawiązywanie kontaktu i budowanie relacji z klientem

  • „Rapport” – dobra relacja z klientem budująca jego zaufanie i chęć współpracy
  • Elastyczna i dostrojona (auto)prezentacja – świetne (pierwsze) wrażenie, budowanie profesjonalnego wizerunku i wiarygodności
  • Znaczenie i stosowanie efektywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej w różnych formach kontaktu z klientem: osobistym, online, mailowym i telefonicznym
  • Specyfika różnych typów kontaktu z klientem: osobistego, online, mailowego i telefonicznego

4. Rozpoznawanie i zarządzanie potrzebami i oczekiwaniami klienta

  • Otwartość i nastawienie na klienta w komunikacji związanej z jego obsługą
  • Metody i narzędzia aktywnego słuchania
  • Sztuka zadawania odpowiednich i kierunkowych pytań – dla budowania relacji, zbierania informacji i wywierania wpływu
  • Efektywne zarządzanie oczekiwaniami klienta

5. Przekazywanie informacji oraz prezentowanie propozycji i rozwiązań

  • Sposoby przekazywania dobrych i złych informacji
  • Techniki łączenia potrzeb klienta z prezentowanymi rozwiązaniami i oferowanymi korzyściami
  • Sprawdzone modele prezentacyjne: reguła trzech elementów, potrzeba-propozycja-korzyść, inne
  • Przekonujące używanie języka korzyści i języka strat w komunikacji i współpracy z klientem

6. Trudne sytuacje i odpowiadanie na zastrzeżenia klienta

  • Asertywność, zarządzanie emocjami (EQ) i stresem w kontakcie z klientem
  • Typy trudnych klientów i sposoby radzenia sobie z nimi
  • Obrona propozycji poprzez argumentowanie jej wartości dla klienta
  • Praktyczny schemat odnoszenia się do zastrzeżeń klienta
  • Sposoby radzenia sobie z manipulacją ze strony klienta
  • Analiza i praktyczne rozwiązania dotyczące trudnych sytuacji klienckich, charakterystycznych dla pracy uczestników szkolenia: reklamacje, przekazywanie złych wiadomości, egzekwowanie ustaleń, itp.

7. Prowadzenie klienta do decyzji/deklaracji

  • Pięć kluczowych kroków skutecznego wywierania wpływu na klienta
  • Skuteczne techniki wywierania wpływu, perswazji i prowadzenia klienta do decyzji
  • Stosowanie kontr-technik wywierania wpływu jeśli stosuje je klient

8. Zamykanie kontaktu z klientem

  • Metody upewniania się, że klient jest zadowolony i założone cele zostały osiągnięte
  • Efektywne, relacyjne zamykanie kontaktu z klientem
  • Sposoby wywierania pozytywnego, zamykającego wrażenia w kontakcie z klientem

Czas trwania szkolenia: 2 dni

Program może zostać dostosowany do jednodniowego szkolenia.

Szkolenie może być przeprowadzone w formie stacjonarnej (na terenie całej Polski) lub online.

Szkolenie może zostać przygotowane i przeprowadzone także w języku angielskim.

Szukasz szkolenia otwartego? Sprawdź tutaj.


  • Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o tym, jak to szkolenie może pomóc Tobie, Twojemu zespołowi i Twojej firmie budować, rozwijać i utrzymywać solidną bazę oddanych klientów

Co mówią uczestnicy szkoleń?

Marcin jest nie tylko świetnym specjalistą, doskonale znającym się na procesach sprzedażowych – potrafi także zarażać swoją pasją podczas prowadzonych szkoleń. Kilkudniowe szkolenie, w którym miałem okazję uczestniczyć było kompletne pod każdym względem – omówienie technik sprzedażowych dopasowanych do branży, zastosowanie ich w praktyce, przyjrzenie się popełnianym błędom i ich korekta. Wszystko to poparte solidną podstawą merytoryczną – literaturą, badaniami naukowymi i doświadczeniami z rynku, przekazane w przystępny sposób w miłej i sympatycznej atmosferze. Jeśli poszukujecie nowego spojrzenia na waszą pracę z klientami lub chcecie obudzić drzemiący w waszym zespole potencjał, Marcin z pewnością wam w tym pomoże. Zdecydowanie polecam!

Panel szkoleniowy przygotowany przez Pana, do dziś jest tematem rozmów podczas spotkań handlowych .
Zapraszam z nowymi propozycjami i pomysłami na spotkania z naszym zespołem sprzedaży !

Marcin Rzucidlo to osoba która zaraża pozytywną energią; jednak to jego wiedza merytoryczna oraz doskonała praktyczna znajomość marketingu i etyka zawodowa spowodowały, że z przyjemnością i czystym sumieniem polecam Pana Marcina jako szkoleniowca i trenera umiejętności interpersonalnych.

Marcin jest osobą bardzo otwartą, umiejącą odnaleźć najważniejsze cechy osobowości, potrafi wskazać mocne i słabe strony oraz udziela trafnych rozwiązań. Jego cenne rady, przyczyniają się do szybszego rozwoju osób z którymi współpracuje.

Współpraca z Panem Marcinem Rzucidło nadal się rozwija i układa się wręcz idealnie, zarówno pod kątem merytorycznym jak również relacji biznesowych. To już praca nad następnymi warsztatami z Panem Marcinem Rzucidło i nowe pomysły, podpowiedzi, sugestie – tak po prostu się pracuje z Panem Marcinem – rzeczowo, profesjonalnie i w pozytywnej atmosferze. Życzyłbym wszystkim handlowcom, aby na swojej zawodowej drodze trafiali na takich profesjonalnych trenerów. Olbrzymie zaangażowanie merytoryczne jakie wykazuje pan Marcin Rzucidło, jak również indywidualne podejście w przygotowaniu się do realizowanych projektów czynią go jednym z najlepszych trenerów jakich spotkałem. Szczerze polecam!


  • Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o tym, jak to szkolenie może pomóc Tobie, Twojemu zespołowi i Twojej firmie budować, rozwijać i utrzymywać solidną bazę oddanych klientów

Sprawdź także:

Szkolenie: Skuteczne techniki sprzedaży – jak sprzedawać lepiej, szybciej i (za) więcej

Szkolenie: Efektywne techniki negocjacji – jak sprawnie osiągać więcej poprzez negocjacje

Dziękuję za udostępnienie