Szkolenie
Jak sprzedawać lepiej, szybciej i (za) więcej
Skuteczne techniki sprzedaży
W skrócie…
Szkolenie „Jak sprzedawać lepiej, szybciej i (za) więcej – skuteczne techniki sprzedaży” to intensywny, interaktywny warsztat dla osób związanych ze sprzedażą.
Zapewnia ono praktyczne umiejętności niezbędne do skutecznego pozyskiwania klientów, budowania długofalowych relacji i efektywnego prowadzenia działań sprzedażowych.
Uczestnicy przyswajają narzędzia do sprawnego prowadzenia rozmów sprzedażowych, negocjacji oraz finalizacji transakcji, co przekłada się na wzrost ich zaangażowania, zdrowej pewności siebie i – co najważniejsze – poprawę wyników sprzedażowych.
Dzięki indywidualnemu podejściu, treści szkolenia są dopasowane do specyfiki pracy uczestników, co gwarantuje jego maksymalną efektywność.
- Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o tym, jak to szkolenie może pomóc Tobie, Twojemu zespołowi i Twojej firmie pozyskiwać nowych klientów i rozwijać sprzedaż
To praktyczne szkolenie dla:
- Przedstawicieli handlowych
- Osób zajmujących się sprzedażą B2B
- Osób współpracujących z kluczowymi klientami (Key Account Manager)
- Sprzedawców mających bezpośredni kontakt z klientem w punkcie sprzedaży
- Konsultantów i sprzedawców call center
- Innych osób zajmujących się sprzedażowym kontaktem z klientem
Cele szkolenia:
- Rozwój kompetencji sprzedażowych zgodnie z modelem P-Z-U (Postawa, Zachowania, Umiejętności)
- Rozwijanie pozytywnego nastawienia do sprzedaży oraz do ciągłego doskonalenia umiejętności sprzedażowych
- Przekazanie i przećwiczenie sprawdzonych rozwiązań związanych z pozyskiwaniem klientów, budowaniem relacji oraz prowadzeniem skutecznej sprzedaży
- Dopasowanie rozwiązań do specyfiki klientów, produktów i usług oraz charakteru sprzedaży uczestników szkolenia (B2B, B2C, telemarketing, inne)
Korzyści dla uczestników szkolenia:
- Podniesienie poziomu zdrowej, sprzedażowej pewności siebie, ułatwiającej podejmowanie i sprawne prowadzenie działań sprzedażowych
- Świeże spojrzenie na proces i narzędzia kontaktu z klientem w sprzedaży
- Umiejętność sprawnego wykorzystania technik i narzędzi pozyskiwania klienta, prowadzenia skutecznej sprzedaży oraz budowania długofalowej relacji z klientem
- Umiejętność wykorzystania technik sprzedaży w różnych (trudnych) sytuacjach sprzedażowych
- Podniesienie szybkości i skuteczności realizacji jakościowych i ilościowych celów sprzedażowych
Metodologia szkolenia:
„Jak sprzedawać lepiej, szybciej i (za) więcej – skuteczne techniki sprzedaży” to interaktywny warsztat, podczas którego uczestnicy w praktyczny sposób przyswoją rozwiązania związane z pozyskiwaniem klientów, budowaniem relacji i prowadzeniem skutecznej sprzedaży.
To praktyczny warsztat, który:
- buduje zaangażowanie i motywację uczestników do aktywnego udziału w samym szkoleniu, jak również do proaktywnego stosowania poznanych rozwiązań – uczestnicy mówią: „chcę”
- pomaga w praktyczny sposób przyswoić narzędzia związane z prowadzeniem efektywnej i skutecznej sprzedaży – uczestnicy mówią: „potrafię”
- przekłada poznane narzędzia na codzienną pracę uczestników, co prowadzi do wzrostu ich efektywności i skuteczności sprzedażowej – uczestnicy mówią: „robię”
Treść szkolenia i ćwiczenia zostaną dopasowane do specyfiki pracy oraz potrzeb i oczekiwań uczestników. Dotyczy to charakteru klienta, branży, rynku, konkurencji, produktów i usług uczestników szkolenia, jak i sposobu kontaktu z klientem.
Dowiedz się więcej na temat dedykowanego sposobu badania potrzeb i oczekiwań szkoleniowych. Dzięki temu podejściu szkolenie jest „uszyte na miarę”, praktyczne i efektywne.
Metody aktywnego uczenia stosowane podczas szkolenia:
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
- Symulacje realnych sytuacji sprzedażowych
- Ćwiczenia z kamerą i telefonem
- Przekładanie poznanych rozwiązań na treści pisane
- Analiza i informacja zwrotna
- Dyskusje moderowane
- Analizy przypadków
- Przykłady dobrych praktyk
- Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o tym, jak to szkolenie może pomóc Tobie, Twojemu zespołowi i Twojej firmie pozyskiwać nowych klientów i rozwijać sprzedaż
Program szkolenia:
Szczegółowy program zostanie doprecyzowany na podstawie wcześniejszego kontaktu z uczestnikami szkolenia i będzie dopasowany do specyfiki ich pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności ćwiczeń, które będą odpowiadać branży, klientom, produktom i usługom uczestników szkolenia.
1. Postawa, motywacja, zachowania i umiejętności skutecznego doradcy-sprzedawcy
- Nastawienie, przekonanie i zdrowa pewność siebie – wewnętrzna gra psychologiczna doradcy-sprzedawcy
- Pokonywanie bariery mentalnej w sprzedaży
- Metody budowania zaangażowania i utrzymywania (auto)motywacji w sprzedaży
- Planowanie, działanie i samodyscyplina w osiąganiu sukcesów sprzedażowych
2. Psychologia klienta i podejmowania decyzji w sprzedaży
- Nowe spojrzenie na proces sprzedaży i kontakt z klientem
- Sposoby budowania zainteresowania i zaangażowania klienta
- Korzyść i strata jako główne czynniki motywujące klienta (i nie tylko) do działania
- Mechanizmy podejmowania decyzji zakupowych przez klienta
- Różnice między kupowaniem opartym na logice a kupowaniem kierowanym emocjami
- Sprawdzone metody identyfikacji typów klientów
- Sposoby budowania przywiązania klienta do firmy i sprzedawcy
3. Komunikacja i budowanie relacji z klientem
- „Rapport” – dobra relacja z klientem budująca zainteresowanie, zaufanie i chęć współpracy
- Przełamywanie lodów a roztapianie lodów w kontakcie z klientem
- Dostrojona autoprezentacja – świetne (pierwsze) wrażenie, budowanie wiarygodności i odróżnienie się od konkurencji
- Znaczenie i stosowanie efektywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej w różnych formach kontaktu z klientem: osobistym, online, mailowym i telefonicznym
- Specyfika sprzedaży przez telefon
- Strategie relacyjnego nawiązywania kontaktu z nowym/potencjalnym klientem
- Techniki pierwszego, „zimnego” kontaktu z potencjalnym klientem
- Strategie docierania do osób decyzyjnych po stronie klienta
- Praktyczne strategie budowania, rozwoju i utrwalania relacji z klientami
4. Rozpoznawanie i budowanie potrzeb i oczekiwań klienta
- Nastawienie na klienta w komunikacji sprzedażowej
- Metody i narzędzia aktywnego słuchania
- Sztuka zadawania odpowiednich i kierunkowych pytań sprzedażowych – dla budowania relacji, zbierania informacji i wywierania wpływu
- Dziesięć najważniejszych pytań w sprzedaży
- „Słowa klucze” w komunikacji sprzedażowej
- Efektywne zarządzanie oczekiwaniami klienta
- Sposoby skutecznego budowania motywacji zakupowej i decyzyjnej klienta
- Sposoby identyfikacji osób decyzyjnych oraz procesów i kryteriów decyzyjno-zakupowych po stronie klienta
5. Prezentowanie oferty/propozycji sprzedażowej
- Informacje niezbędne do przygotowania przekonującej oferty/propozycji dla klienta
- Techniki łączenia potrzeb klienta z właściwościami produktu/usługi oraz powiązanymi z nimi korzyściami
- Wykorzystanie sprawdzonych i skutecznych modeli prezentacji produktów i usług
- Przekonujące używanie języka korzyści i języka strat w komunikacji z klientem
- Zastosowanie praktycznych rozwiązań w różnych (dostosowanych do uczestników szkolenia) sytuacjach sprzedażowych (np. „zimne” telefony, pozyskiwanie klientów, telemarketing, cross-selling, upselling, sprzedaż B2C, sprzedaż B2B, sprzedaż doradcza, inne)
6. Odpowiadanie na zastrzeżenia klienta
- Obrona ceny poprzez budowanie i argumentowanie wartości oferty
- Odnoszenie się do porównań z konkurencją
- Praktyczny schemat odnoszenia się do zastrzeżeń klienta w celu zwiększenia sprzedaży
- Wypracowanie praktycznych rozwiązań dla zastrzeżeń klienckich pojawiających się w pracy uczestników szkolenia
- Asertywność w kontakcie z klientem
7. Negocjacje w sprzedaży
- Zrozumienie i efektywne prowadzenie procesu negocjacji
- Przydatne pojęcia i narzędzia negocjacji w sprzedaży: przewaga negocjacyjna, wzajemne korzyści (win-win), potrzeby, interesy, lista zakupowa, LIMit negocjacyjny, BATNA, WATNA i inne
- Pięć modelowych stylów i strategii negocjacji: unikanie, rywalizacja, uleganie, kompromis, współpraca
- Najczęściej spotykane i najskuteczniejsze techniki negocjacyjne: łączenie elementów, wysoka/niska piłka, kotwiczenie, ukierunkowany wybór, defragmentacja, podział różnicy, zmiana negocjatora, skubanie, obiektywne kryteria oceny, wyższa instancja i wiele innych
- Efektywne zasady zarządzania ustępstwami w negocjacjach
- Sprawne prowadzenie negocjacji cenowych
8. Techniki wywierania wpływu i zamykanie/finalizacja sprzedaży
- Przełamywanie strachu przed odmową klienta
- Sposoby rozpoznawania gotowości klienta do zakupu
- Wykorzystanie odpowiednich pytań do prowadzenia klienta do decyzji zakupowej
- Skuteczne techniki wywierania wpływu na klienta: sympatia, autorytet, wzajemność, konsekwencja, konsensus społeczny, ograniczona dostępność, kontrast, dysonans, automatyzm reakcji, powtarzanie, oczekiwany rezultat i wiele innych
- 24 techniki zamykania/finalizacji sprzedaży: próbne zamykanie, wykorzystanie zastrzeżenia, odwrócenie, podsumowanie, mała decyzja, ukierunkowany wybór, szczeniak, zielony guzik, ograniczona dostępność, historia i wiele innych – kiedy je stosować i kiedy unikać
Czas trwania szkolenia: 2 dni
Program może zostać dostosowany do jednodniowego szkolenia.
Szkolenie może być przeprowadzone w formie stacjonarnej (na terenie całej Polski) lub online.
Szkolenie może zostać przygotowane i przeprowadzone także w języku angielskim.
Szukasz szkolenia otwartego? Sprawdź tutaj.
- Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o tym, jak to szkolenie może pomóc Tobie, Twojemu zespołowi i Twojej firmie pozyskiwać nowych klientów i rozwijać sprzedaż
Co mówią uczestnicy szkoleń?
Marcin jest nie tylko świetnym specjalistą, doskonale znającym się na procesach sprzedażowych – potrafi także zarażać swoją pasją podczas prowadzonych szkoleń. Kilkudniowe szkolenie, w którym miałem okazję uczestniczyć było kompletne pod każdym względem – omówienie technik sprzedażowych dopasowanych do branży, zastosowanie ich w praktyce, przyjrzenie się popełnianym błędom i ich korekta. Wszystko to poparte solidną podstawą merytoryczną – literaturą, badaniami naukowymi i doświadczeniami z rynku, przekazane w przystępny sposób w miłej i sympatycznej atmosferze. Jeśli poszukujecie nowego spojrzenia na waszą pracę z klientami lub chcecie obudzić drzemiący w waszym zespole potencjał, Marcin z pewnością wam w tym pomoże. Zdecydowanie polecam!
Panel szkoleniowy przygotowany przez Pana, do dziś jest tematem rozmów podczas spotkań handlowych .
Zapraszam z nowymi propozycjami i pomysłami na spotkania z naszym zespołem sprzedaży !
Marcin Rzucidlo to osoba która zaraża pozytywną energią; jednak to jego wiedza merytoryczna oraz doskonała praktyczna znajomość marketingu i etyka zawodowa spowodowały, że z przyjemnością i czystym sumieniem polecam Pana Marcina jako szkoleniowca i trenera umiejętności interpersonalnych.
Marcin jest osobą bardzo otwartą, umiejącą odnaleźć najważniejsze cechy osobowości, potrafi wskazać mocne i słabe strony oraz udziela trafnych rozwiązań. Jego cenne rady, przyczyniają się do szybszego rozwoju osób z którymi współpracuje.
Współpraca z Panem Marcinem Rzucidło nadal się rozwija i układa się wręcz idealnie, zarówno pod kątem merytorycznym jak również relacji biznesowych. To już praca nad następnymi warsztatami z Panem Marcinem Rzucidło i nowe pomysły, podpowiedzi, sugestie – tak po prostu się pracuje z Panem Marcinem – rzeczowo, profesjonalnie i w pozytywnej atmosferze. Życzyłbym wszystkim handlowcom, aby na swojej zawodowej drodze trafiali na takich profesjonalnych trenerów. Olbrzymie zaangażowanie merytoryczne jakie wykazuje pan Marcin Rzucidło, jak również indywidualne podejście w przygotowaniu się do realizowanych projektów czynią go jednym z najlepszych trenerów jakich spotkałem. Szczerze polecam!
- Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o tym, jak to szkolenie może pomóc Tobie, Twojemu zespołowi i Twojej firmie pozyskiwać nowych klientów i rozwijać sprzedaż
Sprawdź także:
Szkolenie: Efektywne techniki negocjacji – jak sprawnie osiągać więcej poprzez negocjacje
Szkolenie: Profesjonalna obsługa klienta – jak budować relacje, zadowolenie i lojalność klienta