Sprzedaż

Szkolenie

Jak sprzedawać lepiej, szybciej i (za) więcej

Skuteczne techniki sprzedaży

W skrócie…

Szkolenie „Jak sprzedawać lepiej, szybciej i (za) więcej – skuteczne techniki sprzedaży” to intensywny, interaktywny warsztat dla osób związanych ze sprzedażą.

Zapewnia ono praktyczne umiejętności niezbędne do skutecznego pozyskiwania klientów, budowania długofalowych relacji i efektywnego prowadzenia działań sprzedażowych.

Uczestnicy przyswajają narzędzia do sprawnego prowadzenia rozmów sprzedażowych, negocjacji oraz finalizacji transakcji, co przekłada się na wzrost ich zaangażowania, zdrowej pewności siebie i – co najważniejsze – poprawę wyników sprzedażowych.

Dzięki indywidualnemu podejściu, treści szkolenia są dopasowane do specyfiki pracy uczestników, co gwarantuje jego maksymalną efektywność.


  • Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o tym, jak to szkolenie może pomóc Tobie, Twojemu zespołowi i Twojej firmie pozyskiwać nowych klientów i rozwijać sprzedaż

To praktyczne szkolenie dla:

  • Przedstawicieli handlowych
  • Osób zajmujących się sprzedażą B2B
  • Osób współpracujących z kluczowymi klientami (Key Account Manager)
  • Sprzedawców mających bezpośredni kontakt z klientem w punkcie sprzedaży
  • Konsultantów i sprzedawców call center
  • Innych osób zajmujących się sprzedażowym kontaktem z klientem

Cele szkolenia:

  • Rozwój kompetencji sprzedażowych zgodnie z modelem P-Z-U (Postawa, Zachowania, Umiejętności)
  • Rozwijanie pozytywnego nastawienia do sprzedaży oraz do ciągłego doskonalenia umiejętności sprzedażowych
  • Przekazanie i przećwiczenie sprawdzonych rozwiązań związanych z pozyskiwaniem klientów, budowaniem relacji oraz prowadzeniem skutecznej sprzedaży
  • Dopasowanie rozwiązań do specyfiki klientów, produktów i usług oraz charakteru sprzedaży uczestników szkolenia (B2B, B2C, telemarketing, inne)

Korzyści dla uczestników szkolenia:

  • Podniesienie poziomu zdrowej, sprzedażowej pewności siebie, ułatwiającej podejmowanie i sprawne prowadzenie działań sprzedażowych
  • Świeże spojrzenie na proces i narzędzia kontaktu z klientem w sprzedaży
  • Umiejętność sprawnego wykorzystania technik i narzędzi pozyskiwania klienta, prowadzenia skutecznej sprzedaży oraz budowania długofalowej relacji z klientem
  • Umiejętność wykorzystania technik sprzedaży w różnych (trudnych) sytuacjach sprzedażowych
  • Podniesienie szybkości i skuteczności realizacji jakościowych i ilościowych celów sprzedażowych

Metodologia szkolenia:

„Jak sprzedawać lepiej, szybciej i (za) więcej – skuteczne techniki sprzedaży” to interaktywny warsztat, podczas którego uczestnicy w praktyczny sposób przyswoją rozwiązania związane z pozyskiwaniem klientów, budowaniem relacji i prowadzeniem skutecznej sprzedaży.

To praktyczny warsztat, który:

  • buduje zaangażowanie i motywację uczestników do aktywnego udziału w samym szkoleniu, jak również do proaktywnego stosowania poznanych rozwiązań – uczestnicy mówią: „chcę
  • pomaga w praktyczny sposób przyswoić narzędzia związane z prowadzeniem efektywnej i skutecznej sprzedaży – uczestnicy mówią: „potrafię
  • przekłada poznane narzędzia na codzienną pracę uczestników, co prowadzi do wzrostu ich efektywności i skuteczności sprzedażowej – uczestnicy mówią: „robię

Treść szkolenia i ćwiczenia zostaną dopasowane do specyfiki pracy oraz potrzeb i oczekiwań uczestników. Dotyczy to charakteru klienta, branży, rynku, konkurencji, produktów i usług uczestników szkolenia, jak i sposobu kontaktu z klientem.

Dowiedz się więcej na temat dedykowanego sposobu badania potrzeb i oczekiwań szkoleniowych. Dzięki temu podejściu szkolenie jest „uszyte na miarę”, praktyczne i efektywne.

Metody aktywnego uczenia stosowane podczas szkolenia:

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Symulacje realnych sytuacji sprzedażowych
  • Ćwiczenia z kamerą i telefonem
  • Przekładanie poznanych rozwiązań na treści pisane
  • Analiza i informacja zwrotna
  • Dyskusje moderowane
  • Analizy przypadków
  • Przykłady dobrych praktyk

  • Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o tym, jak to szkolenie może pomóc Tobie, Twojemu zespołowi i Twojej firmie pozyskiwać nowych klientów i rozwijać sprzedaż

Program szkolenia:

Szczegółowy program zostanie doprecyzowany na podstawie wcześniejszego kontaktu z uczestnikami szkolenia i będzie dopasowany do specyfiki ich pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności ćwiczeń, które będą odpowiadać branży, klientom, produktom i usługom uczestników szkolenia.

1. Postawa, motywacja, zachowania i umiejętności skutecznego doradcy-sprzedawcy 

  • Nastawienie, przekonanie i zdrowa pewność siebie – wewnętrzna gra psychologiczna doradcy-sprzedawcy
  • Pokonywanie bariery mentalnej w sprzedaży
  • Metody budowania zaangażowania i utrzymywania (auto)motywacji w sprzedaży
  • Planowanie, działanie i samodyscyplina w osiąganiu sukcesów sprzedażowych

2. Psychologia klienta i podejmowania decyzji w sprzedaży

  • Nowe spojrzenie na proces sprzedaży i kontakt z klientem
  • Sposoby budowania zainteresowania i zaangażowania klienta
  • Korzyść i strata jako główne czynniki motywujące klienta (i nie tylko) do działania
  • Mechanizmy podejmowania decyzji zakupowych przez klienta
  • Różnice między kupowaniem opartym na logice a kupowaniem kierowanym emocjami
  • Sprawdzone metody identyfikacji typów klientów
  • Sposoby budowania przywiązania klienta do firmy i sprzedawcy

3. Komunikacja i budowanie relacji z klientem

  • „Rapport” – dobra relacja z klientem budująca zainteresowanie, zaufanie i chęć współpracy
  • Przełamywanie lodów a roztapianie lodów w kontakcie z klientem
  • Dostrojona autoprezentacja – świetne (pierwsze) wrażenie, budowanie wiarygodności i odróżnienie się od konkurencji
  • Znaczenie i stosowanie efektywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej w różnych formach kontaktu z klientem: osobistym, online, mailowym i telefonicznym
  • Specyfika sprzedaży przez telefon
  • Strategie relacyjnego nawiązywania kontaktu z nowym/potencjalnym klientem
  • Techniki pierwszego, „zimnego” kontaktu z potencjalnym klientem
  • Strategie docierania do osób decyzyjnych po stronie klienta
  • Praktyczne strategie budowania, rozwoju i utrwalania relacji z klientami

4. Rozpoznawanie i budowanie potrzeb i oczekiwań klienta

  • Nastawienie na klienta w komunikacji sprzedażowej
  • Metody i narzędzia aktywnego słuchania
  • Sztuka zadawania odpowiednich i kierunkowych pytań sprzedażowych – dla budowania relacji, zbierania informacji i wywierania wpływu
  • Dziesięć najważniejszych pytań w sprzedaży
  • „Słowa klucze” w komunikacji sprzedażowej
  • Efektywne zarządzanie oczekiwaniami klienta
  • Sposoby skutecznego budowania motywacji zakupowej i decyzyjnej klienta
  • Sposoby identyfikacji osób decyzyjnych oraz procesów i kryteriów decyzyjno-zakupowych po stronie klienta

5. Prezentowanie oferty/propozycji sprzedażowej

  • Informacje niezbędne do przygotowania przekonującej oferty/propozycji dla klienta
  • Techniki łączenia potrzeb klienta z właściwościami produktu/usługi oraz powiązanymi z nimi korzyściami
  • Wykorzystanie sprawdzonych i skutecznych modeli prezentacji produktów i usług
  • Przekonujące używanie języka korzyści i języka strat w komunikacji z klientem
  • Zastosowanie praktycznych rozwiązań w różnych (dostosowanych do uczestników szkolenia) sytuacjach sprzedażowych (np. „zimne” telefony, pozyskiwanie klientów, telemarketing, cross-selling, upselling, sprzedaż B2C, sprzedaż B2B, sprzedaż doradcza, inne)

6. Odpowiadanie na zastrzeżenia klienta  

  • Obrona ceny poprzez budowanie i argumentowanie wartości oferty 
  • Odnoszenie się do porównań z konkurencją
  • Praktyczny schemat odnoszenia się do zastrzeżeń klienta w celu zwiększenia sprzedaży
  • Wypracowanie praktycznych rozwiązań dla zastrzeżeń klienckich pojawiających się w pracy uczestników szkolenia
  • Asertywność w kontakcie z klientem

7. Negocjacje w sprzedaży

  • Zrozumienie i efektywne prowadzenie procesu negocjacji
  • Przydatne pojęcia i narzędzia negocjacji w sprzedaży: przewaga negocjacyjna, wzajemne korzyści (win-win), potrzeby, interesy, lista zakupowa, LIMit negocjacyjny, BATNA, WATNA i inne
  • Pięć modelowych stylów i strategii negocjacji: unikanie, rywalizacja, uleganie, kompromis, współpraca
  • Najczęściej spotykane i najskuteczniejsze techniki negocjacyjne: łączenie elementów, wysoka/niska piłka, kotwiczenie, ukierunkowany wybór, defragmentacja, podział różnicy, zmiana negocjatora, skubanie, obiektywne kryteria oceny, wyższa instancja i wiele innych
  • Efektywne zasady zarządzania ustępstwami w negocjacjach
  • Sprawne prowadzenie negocjacji cenowych

8. Techniki wywierania wpływu i zamykanie/finalizacja sprzedaży 

  • Przełamywanie strachu przed odmową klienta
  • Sposoby rozpoznawania gotowości klienta do zakupu
  • Wykorzystanie odpowiednich pytań do prowadzenia klienta do decyzji zakupowej
  • Skuteczne techniki wywierania wpływu na klienta: sympatia, autorytet, wzajemność, konsekwencja, konsensus społeczny, ograniczona dostępność, kontrast, dysonans, automatyzm reakcji, powtarzanie, oczekiwany rezultat i wiele innych
  • 24 techniki zamykania/finalizacji sprzedaży: próbne zamykanie, wykorzystanie zastrzeżenia, odwrócenie, podsumowanie, mała decyzja, ukierunkowany wybór, szczeniak, zielony guzik, ograniczona dostępność, historia i wiele innych – kiedy je stosować i kiedy unikać

Czas trwania szkolenia: 2 dni

Program może zostać dostosowany do jednodniowego szkolenia.

Szkolenie może być przeprowadzone w formie stacjonarnej (na terenie całej Polski) lub online.

Szkolenie może zostać przygotowane i przeprowadzone także w języku angielskim.

Szukasz szkolenia otwartego? Sprawdź tutaj.


  • Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o tym, jak to szkolenie może pomóc Tobie, Twojemu zespołowi i Twojej firmie pozyskiwać nowych klientów i rozwijać sprzedaż

Co mówią uczestnicy szkoleń?

Marcin jest nie tylko świetnym specjalistą, doskonale znającym się na procesach sprzedażowych – potrafi także zarażać swoją pasją podczas prowadzonych szkoleń. Kilkudniowe szkolenie, w którym miałem okazję uczestniczyć było kompletne pod każdym względem – omówienie technik sprzedażowych dopasowanych do branży, zastosowanie ich w praktyce, przyjrzenie się popełnianym błędom i ich korekta. Wszystko to poparte solidną podstawą merytoryczną – literaturą, badaniami naukowymi i doświadczeniami z rynku, przekazane w przystępny sposób w miłej i sympatycznej atmosferze. Jeśli poszukujecie nowego spojrzenia na waszą pracę z klientami lub chcecie obudzić drzemiący w waszym zespole potencjał, Marcin z pewnością wam w tym pomoże. Zdecydowanie polecam!

Panel szkoleniowy przygotowany przez Pana, do dziś jest tematem rozmów podczas spotkań handlowych .
Zapraszam z nowymi propozycjami i pomysłami na spotkania z naszym zespołem sprzedaży !

Marcin Rzucidlo to osoba która zaraża pozytywną energią; jednak to jego wiedza merytoryczna oraz doskonała praktyczna znajomość marketingu i etyka zawodowa spowodowały, że z przyjemnością i czystym sumieniem polecam Pana Marcina jako szkoleniowca i trenera umiejętności interpersonalnych.

Marcin jest osobą bardzo otwartą, umiejącą odnaleźć najważniejsze cechy osobowości, potrafi wskazać mocne i słabe strony oraz udziela trafnych rozwiązań. Jego cenne rady, przyczyniają się do szybszego rozwoju osób z którymi współpracuje.

Współpraca z Panem Marcinem Rzucidło nadal się rozwija i układa się wręcz idealnie, zarówno pod kątem merytorycznym jak również relacji biznesowych. To już praca nad następnymi warsztatami z Panem Marcinem Rzucidło i nowe pomysły, podpowiedzi, sugestie – tak po prostu się pracuje z Panem Marcinem – rzeczowo, profesjonalnie i w pozytywnej atmosferze. Życzyłbym wszystkim handlowcom, aby na swojej zawodowej drodze trafiali na takich profesjonalnych trenerów. Olbrzymie zaangażowanie merytoryczne jakie wykazuje pan Marcin Rzucidło, jak również indywidualne podejście w przygotowaniu się do realizowanych projektów czynią go jednym z najlepszych trenerów jakich spotkałem. Szczerze polecam!


  • Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i dowiedz się więcej o tym, jak to szkolenie może pomóc Tobie, Twojemu zespołowi i Twojej firmie pozyskiwać nowych klientów i rozwijać sprzedaż

Sprawdź także:

Szkolenie: Efektywne techniki negocjacji – jak sprawnie osiągać więcej poprzez negocjacje

Szkolenie: Profesjonalna obsługa klienta – jak budować relacje, zadowolenie i lojalność klienta

Dziękuję za udostępnienie