Dawno, dawno temu nagrałem pewien film o sprzedawaniu.
Jedną z rzeczy, o której w nim mówię jest zestaw pytań, które każdy sprzedawca powinien sobie (regularnie) zadawać, a odpowiedzi na nie dają obraz tego, gdzie się znajduje w odniesieniu do swojej sprzedaży.
To swego rodzaju lista kontrolna podejścia i realizacji sprzedaży oraz tego, co z tego wynika – jaka ta sprzedaż jest z punktu widzenia osiąganych rezultatów, ale także samopoczucia z nią związanego.
Chciałbym przedstawić Ci te pytania, sugerując, byś odpowiedział(a) na nie poświęcając chwilę na refleksję.
Być może dojdziesz do wniosku, że jest ok. A być może uznasz, że coś warto w Twojej sprzedaży zmienić…
Oto
Lista kontrolna Twojej sprzedaży
-
Czy jesteś wystarczająco zmotywowany/a i zaangażowany/a w prowadzenie sprzedaży i rozwój swoich umiejętności sprzedażowych?
-
Czy potrafisz tak organizować swoją pracę, by maksymalizować efekt swoich wysiłków?
-
Czy rozumiesz, dlaczego i w jaki sposób Twoi klienci kupują?
-
Czy wiesz, w jaki sposób efektywnie i skutecznie komunikować się z klientami?
-
Czy rozumiesz i świadomie prowadzisz sam proces sprzedaży?
-
Czy potrafisz skutecznie przebić sie do klienta oraz zainteresować go sobą i swoją ofertą?
-
Czy potrafisz nawiązać kontakt i budować relacje z klientem?
-
Czy potrafisz sprawnie rozpoznać (lub wykreować) potrzeby i oczekiwania klienta?
-
Czy potrafisz zaprezentować klientowi swoje rozwiązania tak, że będzie rozumiał, w jaki sposób odpowiadają one jego potrzebom?
-
Czy potrafisz poradzić sobie z trudnymi sytuacjami klienckimi, kiedy pojawiają się zastrzeżenia, opór lub konflikt?
-
Czy potrafisz poprowadzić klienta do podjęcia decyzji lub deklaracji, która popchnie Twoją sprzedaż do przodu?
-
Czy jesteś w stanie zamknąć kontakt z klientem tak, aby nie był to koniec transakcji lecz początek relacji?
-
Czy wiesz, w jaki sposób pracować nad ciągłym rozwojem swoich umiejętności i kompetencji sprzedażowych, aby osiągać to, o co Ci chodzi w sprzedaży?
I jak jest?
-
Zadzwoń (606 356 999) lub napisz (marcin@amrc.pl) i porozmawiajmy, jak mogę pomóc.